مخالفت توتال و شل با بهانه خریداران چینی LNG

در حالی که شرکت CNOOC همچنان احتمال دارد تحویل این محموله‌ها را لغو کند، اما شرکت‌های توتال و شل احتمالا به دنبال دریافت خسارت از این شرکت چینی برخواهند آمد.

شرکت CNOOC به دلیل محدودیت‌هایی که بر اثر شیوع اپیدمی کرونا به وجود آمده است و بیش از ۵۰ میلیون نفر را در ده‌ها شهر قرنطینه کرده است، خواستار تاخیر در دریافت محموله‌های LNG شده است.

سایر شرکت‌های چینی از جمله پتروچاینا و سینوپک هم در حال بررسی اعلام وضعیت اضطراری در خصوص قراردادهایشان هستند اما هنوز رسما اعلام نکرده‌اند. پتروچاینا ناچار شد زمان تخلیه محموله‌های متعدد را به تاخیر بیاندازد زیرا کارگر کافی در پایانه‌های LNG رودانگ، دالیاتا و کائوفیدیان ندارد تا با ظرفیت کامل فعالیت کند.

آمار کشتیرانی که توسط بلومبرگ و شرکت کپلر گردآوری شده است، نشان می‌دهد حداقل پنج کشتی LNG به مقصد چین به نقطه دیگری تغییر مسیر داده‌اند یا در دریا لنگر انداخته‌اند زیرا محدودیت‌های ناشی از شیوع اپیدمی، امکان تحویل را دشوار کرده و تقاضا را کاهش داده است.

چین بزرگترین مصرف کننده مواد خام از محصولات انرژی تا فلزات صنعتی در جهان است و اختلال در روند خرید این کشور، به زنجیره تامین جهانی خسارت زده است.

در حالی که سایر بخش‌های مالی از هراسی که در ابتدای شیوع این بیماری داشتند اندکی خارج شده‌اند اما پیامدهای اپیدمی در تجارت کالا وخامت بیشتری پیدا می‌کند زیرا پکن به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا، سفرها را محدود و کارخانه‌ها را تعطیل نگه داشته است.

https://roydadnaft.ir/4626کپی شد!