رئیس دانشگاه صنعت نفت: استخدام و بورسیه دانشجویان دانشگاه صنعت نفت تسهیل می‌شود/ تلاش برای رفع موانع جذب هیئت علمی

رئیس دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال تلاش، تکاپو و پویایی دانشگاه صنعت نفت بود، گفت: برای نخستین‌ بار معاونت بین‌الملل در این دانشگاه تأسیس شد.

رئیس دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال تلاش، تکاپو و پویایی دانشگاه صنعت نفت بود، گفت: برای نخستین‌ بار معاونت بین‌الملل در این دانشگاه تأسیس شد.

به گزارش رویداد نفت، محمد چهاردولی با اشاره به عملکرد دانشگاه صنعت نفت در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های پیش روی این مجموعه گفت: پارسال تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه MGIMO روسیه امضا شد که براساس آن از مهرماه ۱۴۰۳ باید دانشجو دو مدرکه در رشته‌های کارشناسی ارشد انتخاب کنیم و تفاهم‌نامه‌هایی نیز با دانشگاه نفت و گاز بصره و دانشگاه صنعتی جنوب امضا شد که طبق آنها تبادل استاد و دانشجو خواهیم داشت و با مهیا شدن زیرساخت‌ها و توسعه ارتباطات، دانشجویان عراقی در دانشگاه صنعت نفت مشغول تحصیل می‌شوند.

وی اظهار کرد: با حمایت معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری و بین‌الملل وزارت نفت در حوزه‌های مختلف بین‌المللی مانند نمایشگاه‌های کتاب بغداد، نمایشگاه نفت و گاز بصره و نمایشگاه‌های قزاقستان و پاکستان به‌منظور توسعه ارتباط بین‌المللی حضور یافتیم، همچنین از معاونت بین‌الملل وزارت نفت درخواست کردیم در مذاکره با کشورهای دیگر دانشگاه صنعت نفت را یکی از  مراکز تبادل دانش و علم معرفی کند.

رئیس دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه توسعه تبادلات علمی به پویاتر شدن و ارتقای سطح علمی دانشگاه صنعت نفت و ایجاد فرصت برای کشور منجر می‌شود، گفت: اگر بتوانیم برنامه دو مدرکه را با دانشگاه روسی برگزار و اجرا کنیم، سبب جهش مطلوب در رشته‌های دانشگاه می‌شود.

پر کردن خلأ بین دانشگاه و بدنه صنعت نفت با امضای توافق‌نامه و تفاهم‌نامه همکاری

چهاردولی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ تلاش کردیم خلأ ایجادشده بین دانشگاه و بدنه صنعت نفت پر شود، تأکید کرد: در این زمینه نشست‌های بسیار زیادی برگزار و تفاهم‌نامه و توافق‌نامه‌هایی با صندوق نفت، هلدینگ خلیج فارس، شرکت‌های خصوصی، پژوهشگاه صنعت نفت موسسه علمی مطالعات و… به‌منظور توسعه فعالیت‌های پژوهشی و علمی  امضا شد.

وی اظهار کرد: با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، پالایشگاه نفت آبادان و شرکت نفت و گاز اروندان قراردادهای باارزشی برمبنای تسهیل مسیر اجرای پروژه‌های پژوهشی امضا شد و با شرکت ملی حفاری و نفت مناطق مرکزی در حال مذاکره هستیم.

رئیس دانشگاه صنعت نفت با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با ۱۰ شرکت پالایشی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، افزود: طبق این تفاهم‌نامه، دانشجویان دانشگاه صنعت نفت مورد توجه این شرکت‌ها قرار می‌گیرند و امکان استخدام آنها پس از طی فرآیند قانونی فراهم می‌شود.

چهاردولی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ شاهد حضور معاونان وزیر نفت در دانشگاه صنعت نفت بودیم که این نویدبخش رشد و مورد توجه قرار گرفتن این دانشگاه است.

وی با اشاره به رویداد رقابتی مهندسی نفت شهید تندگویان توضیح داد: نخستین مرحله از این رویداد سال ۱۴۰۲ برگزار شد و دومین مرحله نیز امسال برگزار می‌شود. موضوع این رویداد مهم میدان نفتی دیجیتال است که شرکت‌های مختلف در دیگر کشور در حال انجام آن هستند و ما باید این عقب‌افتادگی را جبران کنیم. هدف از برگزاری این رویداد شناسایی شرکت‌ها و بازیگران صاحب‌نظر در این عرصه است.

ادامه روند ارتقای سطح علمی در سال ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ اقدام‌های خود را در زمینه ارتقای سطح علمی و دانش دانشجویان و دانشگاه صنعت نفت ادامه می‌دهیم، افزود: توسعه زیرساخت‌ها، رفع موانع برای جذب هیئت علمی و افزایش کیفیت ورودی‌های تازه با مشوق‌های مالی از جمله این اقدام‌هاست.

چهاردولی تصریح کرد: در تلاشیم با حمایت وزارت نفت کارآموزی و کارورزی در واحدهای صنعتی افزایش و کیفیت فارغ‌التحصیلان ارتقا یابد، همچنین با توجه به فرصت‌هایی که به‌تازگی در کشور ایجاد شده در تلاشیم این فرصت‌ها را به دانشگاه صنعت نفت تسری دهیم تا مسئله استخدام و بورسیه برای دانشجویان آسان‌تر شود.

وی در پایان ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: سال ۱۴۰۳ ان‌شاءالله سالی است که دانشگاه صنعت نفت جایگاه واقعی خود را در وزارت نفت و صنعت نفت بیابد.

https://roydadnaft.ir/30643کپی شد!