نفت برنت ۸۸ دلار و ۳۱ سنت شد

بهای معاملات آتی نفت برنت در روز پنجشنبه با 29 سنت یا 0.3 درصد افزایش به 88.31 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 25 سنت یا 0.3 درصد افزایش به 83.06 دلار رسید.

نفت در روز پنجشنبه پس از کاهش روز قبل به دلیل نشانه‌هایی از کاهش تقاضای سوخت در ایالات متحده، بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان، ثابت ماند و با افزایش خطرات درگیری در خاورمیانه مواجه شد.

به گزارش رویداد نفت، گزارش عرضه این هفته از اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) در روز چهارشنبه نشان داد که ذخایر بنزین کمتر از پیش‌بینی‌ها کاهش یافته است در حالی که ذخایر تقطیر در برابر انتظارات کاهش افزایش یافته است که منعکس کننده نشانه‌هایی از کاهش تقاضا است.

جان ایوانز از کارگزار نفتی PVM گفت: «این دقیقا وضعیت سالمی از تقاضای داخلی در ایالات متحده را نشان نمی دهد. وی گفت: قیمت نفت امروز در دست بازار نفت نخواهد بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت در روز پنجشنبه با ۲۹ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۸.۳۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۵ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۳.۰۶ دلار رسید.

گزارش EIA همچنین نشان داد که با افزایش صادرات، ذخایر نفت خام ایالات متحده به طور غیرمنتظره ای در هفته گذشته به شدت کاهش یافت.

نگرانی در مورد تقاضای سوخت ایالات متحده در بحبوحه نشانه هایی از کاهش فعالیت های تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به وجود می آید و از آنجایی که آمارهای تورم و اشتغال قوی تر از حد انتظار به این معنی است که فدرال رزرو به احتمال زیاد کاهش نرخ بهره مورد انتظار را به تاخیر می اندازد.
داده های اقتصادی ایالات متحده در اواخر روز پنجشنبه شامل رشد اقتصادی سه ماهه اول است. بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، تولید ناخالص داخلی (GDP) احتمالاً با نرخ سالانه ۲.۴ درصد افزایش یافته است.

امریل جمیل، تحلیلگر ارشد نفت در LSEG Oil Research گفت: «ضعف فعلی در قیمت‌های معیار، پس از آزمایش بالای سطح ۹۰ دلار، به دلیل تمرکز مجدد احساسات بازار بر روی باد مخالف اقتصاد جهانی بر سر تنش‌های ژئوپلیتیکی است.

انتظار می رود درگیری در نوار غزه بین اسرائیل و حماس گسترش یابد زیرا اسرائیل ممکن است حمله به رفح در جنوب این منطقه را آغاز کند، که ممکن است خطر یک جنگ گسترده تر را افزایش دهد که به طور بالقوه می تواند عرضه نفت را مختل کند.

با این حال، عرضه نفت هنوز تحت تأثیر قرار نگرفته است و از هفته گذشته هیچ نشانه دیگری از درگیری مستقیم بین اسرائیل و ایران حامی حماس، تولیدکننده بزرگ نفت، مشاهده نشده است.

https://roydadnaft.ir/30969کپی شد!