افزایش ضریب ایمنی جایگاه دکلبان در مانکی برد دستگاه‌های حفاری خشکی

رئیس اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی ملی حفاری ایران گفت: متخصصان این شرکت با اجرای یک طرح ابتکاری موفق شدند، ضریب ایمنی جایگاه دکلبان در مانکی برد G دستگاه‌های حفاری خشکی را ارتقا بخشند.

به گزارش شرکت ملی حفاری ایران، محمد صادقی‌پور افزود: درپی خروج لوله‌های ۸/۷-۲ اینچ از محل آنها که به‌عنوان مانکی برد G شناخته می‌شود، طرح ایمن‌سازی و ارتقا جایگاه دکلبان در دستور کارکمیته عالی ایمنی شرکت قرار گرفت. 

وی افزود: در نشست فنی با حضور قائم مقام مدیرعامل و شماری از مدیران و مسئولان عملیاتی و پشتیبانی در مدیریت فنی و مهندسی مقرر شد درباره طراحی و اجرای یک نمونه  استاندارد و ایمن از محل مهار لوله های ۸/۷ – ۲ و ۸/۱ –۳ مانکی برد (MONKEY BOARD) برای دکل های حفاری اقدام شود. 

 رئیس اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی ملی حفاری ایران اظهار کرد: در نشست کاری دیگر در اداره بازرسی فنی این شرکت این مهم به عهده اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی واگذار و پس از بررسی‌های فنی و کارشناسی، برای نخستین بار در صنعت حفاری با ارائه طرحی ابتکاری، یک نمونه طراحی و ساخته ساخته شد. 

صادقی‌پور با بیان اینکه این تجهیز با کمترین هزینه و بالاترین ضریب ایمنی روی دکل حفاری  ۵۳ فتح نصب و مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: هم اکنون مشابه دیگر این تجهیز برای دستگاه حفاری ۲۵ فتح نیز ساخته و آماده نصب روی دکل است، ضمن آنکه این طرح در دیگر دکل‌های ملکی  این شرکت اجرایی خواهد شد.

https://roydadnaft.ir/23907کپی شد!