مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش مطرح کرد؛صرفه جویی هزینه درپی ایجاد سرویس های مجازی آموزشی برای کارکنان

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: درپی ایجاد سرویس های مجازی برای کارکنان این مجموعه بویژه در بخش آموزش صرفه جویی قابل توجهی صورت گرفته است.

کوروش درودگر با اشاره به اقدامات انجام شده در واحد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات طی سال ۹۹ تصریح کرد: باتوجه به پاندمی ویروس کرونا و ضرورت فعالیت افراد و کارکنان در قالب دورکاری، بسترسازی برای محقق شدن این امر برعهده واحد فناوری و اطلاعات قرار گرفت.

به گفته درودگر طی این فرآیند سرویس هایی مجازی به منظور برگزاری آموزش ها و جلسات به صورت مجازی در کنار بسترسازی جهت دورکاری پرسنل تشکیل شد.

وی افزود: بدین ترتیب سامانه ای ایجاد شد تا افرادی که به دلایلی امکان حضور در محل کار را نداشتند بتوانند بدون حضور در محل کار و از منزل ارتباط خود را با مجموعه حفظ کرده و از طریق اینترنت در جلسات و کلاس های آموزشی شرکت کنند.

درودگر تصریح کرد: همچنین با بسترسازی انجام شده امکان دسترسی به اتوماسیون اداری بدون استفاده از اینترنت برای نیروهای انسانی از راه دور نیز فراهم شد.

وی با بیان اینکه در نگاه کلان بخش فناوری و اطلاعات بخشی ارزبر محسوب می شود افزود: مجموعه این اقدامات با بودجه ای که به آن اختصاص یافته بود به مرحله اجرا درآمد که در عین حال ما حصل این فعالیت ها منجر به انجام صرفه جویی های قابل توجهی شده است.

درودگر با اشاره به سایر فعالیت های این واحد ادامه داد: خدمات پشتیبانی، شبکه ای، برنامه ریزی و منابع انسانی واحد، تهیه سامانه ها و نرم افزار ها و تامین امنیت شبکه و فضای مجازی از جمله فعالیت های عمومی این واحد محسوب می شود که در سال جاری ضمن اجرای این موارد ایجاد سامانه مذکور به این خدمات اضافه شده است.

وی با اشاره به برنامه واحد فناوری و اطلاعات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ پیش بینی می شود با توجه به ادامه درگیری با کرونا بستر سرویس های مجازی توسعه یابد و در مقطع کنونی متوقف نشود که برای ارائه سرویس ها و خدمات بهتر باید زیرساخت های آن تقویت شود.

درودگر افزود: این سرویس های مجازی از مزیت های مناسبی برخوردار هستند بوی‍ژه در حوزه گسترده آموزش این سرویس می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد زیرا از راه دور بدون آنکه محدود به مکان خاصی باشد، امکانات خوبی را در اختیار افراد در استان های مختلف قرار می دهند.

وی افزود: با ادامه این روند و ارائه خدمات آموزشی و برگزاری جلسات در قالب سرویس های مجازی تعریف شده در هزینه ها نیز کاهش قابل توجهی صورت می گیرد.

درودگر تاکید کرد: اگر سرعت اینترنت و اینترانت افزایش یابد قطعاً سرعت کلاس‌های مجازی با سرعت و کیفیت بهتری برگزار خواهد شد که این امر مستلزم سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه است تا در نهایت منجر به ارتقاء کیفیت خدمات شود. 

https://roydadnaft.ir/9736کپی شد!