معاون استاندار بوشهر: همه مطالبات معوق کارگران این استان پرداخت شده است/ هیچ بهانه جدی برای اعتراض در مجموعه پارس جنوبی وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: براساس پیگیری‌ها و تلاش صورت گرفته مطالبه‌های معوق کارگران در این استان تا پایان سال ۱۴۰۰ پرداخت شده است .

«محمد تقی ایرانی» روز دوشنبه در گفتگویی افزود: هم اکنون بیشتر مطالبه‌ها و حق و حقوق کارگران بویژه کارگران شرکت‌های پارس جنوبی با پیگیری کمیسیون کارگری این استان پرداخت شده و میزان باقی مانده بسیار ناچیز و نزدیک به صفر است و کارگران معوقه چند ماهه ندارند.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت پرداخت مطالبات، برخی اعتراض‌های کارگران شرکت‌ها از نوع مطالبات صنفی و هیچ بهانه جدی برای اعتراض در مجموعه پارس جنوبی وجود ندارد.

ایرانی یادآورشد: تنها موردی که وجود دارد و پیمانکاران آمادگی کامل برای پرداخت آن ندارند، تصویب و ابلاغ افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران برای سال جاری است که این موضوع در وزارت کار در دست بررسی و اقدام است.

وی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس تلاش خود را برای ترمیم و افزایش حقوق کارگران به کار بسته اند، از کارگران خواست تا با برگزاری تجمع های بی مورد و فاقد مجوز قانونی کام خود را تلخ نکنند زیرا با این کار منافع قشر کارگری نیز تامین نمی شود.

ایرانی گفت: با توجه به اینکه مبنای شعار سال «تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان» است و محور نامگذاری فعالیت و تلاش دلسوزانه کارگران برای توسعه اقتصادی کشور است همه باید تلاش کنیم کارها بر روال قانون انجام و توسعه اقتصادی برای سال ۱۴۰۱ شکل بگیرد.

براساس اطلاعات دریافتی شماری از کارگران “پروژه ای ” شاغل در سایت ۱ پتروشیمی بوشهر مستقر در منطقه ویژه پارس جنوبی روز دوشنبه بخاطر آنچه که افزایش دستمزد و نوبت کاری ( ۲۰ روز کار ۱۰ روز استراحت) عنوان کردند، دست از کار کشیدند./ ایرنا

https://roydadnaft.ir/14618کپی شد!
 
اخبار پیشنهادی