آغاز پروژه‌های کاهش مشعل‌سوزی در مجتمع گازی پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: پروژه‌های کاهش آلاینده‌های محیط زیستی در سطح مجتمع گازی پارس جنوبی شروع شده که مشتمل بر سه دسته است.

مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: پروژه‌های کاهش آلاینده‌های محیط زیستی در سطح مجتمع گازی پارس جنوبی شروع شده که مشتمل بر سه دسته است.

به گزارش رویداد نفت، میدان گازی پارس جنوبی شامل ۲۵ فاز، ۳۹ سکوی سر چاهی و مجموع ۳۸۹ حلقه چاه و سکوی فراساحلی است، سیالی که از این چاه‌ها به دست می‌آید شامل گاز ترش، میعانات گازی و آب است که با خطوط لوله زیردریایی ۳۲ اینچی به تاسیسات خشکی و پالایشگاهی واقع در دو سایت عسلویه و کنگان منتقل می‌شود، این مجتمع بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی مصرف داخل و صادرات خارجی است و به عنوان مجموعه‌ای پیشرو در صنایع پالایشگاهی کشور به فعالیت مشغول است.
پالایشگاه‌های اول تا هشتم در سایت شماره یک عسلویه و پالایشگاه‌های نهم تا سیزدهم در سایت شماره ۲ کنگان آماده‌اند تا پالایش این سرمایه گرانمایه را آغاز کنند.
حسن اسعدی مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی در بازدید خبرنگاران در قالب اردوی یک روزه راهیان پیشرفت از قسمت‌های مختلف این پالایشگاه اظهار داشت: مجتمع گازی پارس جنوبی و نقش آن در تولید گاز کشور بر همگان مشهود است و ۷۳ درصد گاز شیرین کشور در استان بوشهر و این مجتمع تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه این مجتمع نقش کلیدی در اقتصاد کشور دارد، افزود: یک جامعه ۱۸ هزار نفری در گرمای تابستان و سرمای زمستان به صورت ۲۴ ساعته در تمام بخش‌ها، کار راهبری عملیاتی را در این ۱۳ پالایشگاه انجام می‌دهند.
این مقام مسؤول با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد سهم سبد انرژی کشور سهم محصولات این مجتمع است، گفت: گاز طبیعی، اتان، پروپان، بوتان، میعانات گازی، گوگرد و ماده بودار کننده، هفت محصول تولیدی این پالایشگاه است.
اسعدی با بیان اینکه در پالایشگاه‌ها در بازه زمانی و مطابق برنامه‌ریزی فعالیت‌های تعمیرات اساسی انجام می‌شود، بیان کرد: طولانی‌ترین تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم در ۹۵ روز و بدون هیچ حادثه جانی انجام شد، در حال حاضر تعمیرات اساسی ٢ پالایشگاه از ١٣ پالایشگاه مانده که آن هم تا زمستان انجام خواهد شد.
وی در جریان بازدید خبرنگاران از واحدهای مختلف این پالایشگاه در خصوص خالص‌سازی گازهای اتان، بوتان و پروپان توضیحاتی ارائه کرد و ادامه داد: پروژه‌های کاهش آلاینده‌های محیط زیستی در سطح مجتمع شروع شده که مشتمل بر سه دسته است.
مدیر پالایشگاه ششم اضافه کرد: پروژه‌های اول پروژه‌هایی برای خرید اقلام مورد نیاز پالایشگاه و تجهیزات مرتبط با کاهش مشعل‌سوزی هستند، تعدادی از پالایشگاه‌ها پروژه‌های اجرایی برای مشعل‌سوزی دارند و سری سوم پروژه‌ها هم از نوع فروش گاز مشعل از طریق مزایده است.
وی یادآور شد: بازه زمانی اجرای این پروژه‌ها ٢ سال بوده و دوره بهره‌برداری گازهای مشعل سه سال خواهد بود که پیمانکاران در حال انجام آن هستند.این اردو که به همت سازمان بسیج رسانه استان بوشهر با عنوان «راهیان پیشرفت» برای بازدید خبرنگاران از فعالیت‌های این پالایشگاه در نظر گرفته شده بود، با تجلیل از خبرنگاران برای انعکاس واقعی و شفاف اقدامات، به کار خود پایان داد.
https://roydadnaft.ir/33061کپی شد!
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.