صنعت پتروشیمی؛ بزرگ‌ترین بازار برای سازندگان ایرانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پترشیمی با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی برای کالاهای ساخت بار اول باید فعال‌تر شوند، گفت: طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی بزرگ‌ترین بازار برای سازندگان ایرانی به شمار می‌روند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پترشیمی با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی برای کالاهای ساخت بار اول باید فعال‌تر شوند، گفت: طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی بزرگ‌ترین بازار برای سازندگان ایرانی به شمار می‌روند.

به گزارش رویداد نفت، مرتضی شاهمیرزایی روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در نخستین روز از برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در بازدید از غرفه‌های سازندگان داخلی بیان کرد: مصمم به داخلی‌سازی همه نیازهای صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی هستیم و تا چهار سال آینده به خودکفایی خواهیم رسید.

وی ادامه داد: طرح‌های پتروشیمی مختلفی در کشور فعال هستند و سازندگان ایرانی می‌توانند بسیاری از نیازهای این طرح‌ها را همسو با جهش تولید تأمین کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: استفاده حداکثری از توان تولیدکنندگان و سازندگان داخلی برای انتقال دانش‌ فنی، بومی‌سازی و توسعه فناوری‌های نوین می‌تواند به تحقق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای توسعه صنعت پتروشیمی منجر شود.

شاهمیرزایی با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی باید در زمینه ساخت کالاهای ساخت بار فعال‌تر شوند، گفت: طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی بزرگ‌ترین بازار برای سازندگان ایرانی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به راهبردهای دولت در حوزه پتروشیمی، افزود: مهم‌ترین بخش راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تکمیل توسعه زنجیره ارزش و حمایت از دانش‌بنیان‌ها، ساخت داخل و بومی‌سازی کاتالیست‌هاست.

معاون وزیر نفت تأکید کرد: راهبرد دولت در حوزه تولید، استفاده حداکثری از ظرفیت نصب‌شده در صنعت پتروشیمی با استفاده از دانش و ساخت داخل است.

بیست‌وهشتیمن نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغازبه‌کار کرد. این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» تا ۲۲ اردیبهشت‌ دایر است.

https://roydadnaft.ir/31170کپی شد!
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.