سرمایه‌گذاری ۲۱.۵ میلیارد دلاری در پارس جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از سرمایه‌گذاری ۲۱.۵ میلیارد دلاری در طرح‌های پارس جنوبی خبر داد و گفت: علاوه بر این طرح فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی با ارزش ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از سرمایه‌گذاری ۲۱.۵ میلیارد دلاری در طرح‌های پارس جنوبی خبر داد و گفت: علاوه بر این طرح فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی با ارزش ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری آغاز شده است.

به گزارش رویداد نفت به نقل از تسنیم، سخاوت اسدی منطقه پارس جنوبی را قطب تولید و انرژی کشور نام برد و اظهار داشت: در راستای تحقق شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم طرح‌های مهمی تدوین شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری در منطقه پارس جنوبی را یادآور شد و گفت: به واسطه همین سرمایه‌گذاری بخش قابل توجهی انرژی کشور از این منطقه تأمین می‌شود.

وی از سرمایه‌گذاری در طرح‌های پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۱.۵ میلیارد دلار پروژه در منطقه پارس جنوبی در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آنها ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تقریباً ۲ برابر می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: با تکمیل و افتتاح طرح‌های در دست اجرا درآمد ارزی و سایر درآمدهای منطقه ویژه پارس جنوبی افزایش می‌یابد.

اسدی از تسریع و تسهیل در صدور مجوزها، صدور پروانه‌های بهره‌برداری و واگذاری اراضی در منطقه پارس جنوبی برای توسعه سرمایه‌گذاری خبر داد و بیان کرد: قطع یقین در صدور مجوز و پروانه بهره‌برداری و واگذاری اراضی خیلی بهتر از گذشته عمل می‌شود و سرمایه‌گذاران به آن نتیجه مورد نظر خواهند رسید.

وی تولیدات گاز پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: رکود تولید گاز در پیک مصرف به ۷۰۹ میلیون مترمکعب رسید که بیش از ۷۰ درصد تولید گاز کشور است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یکی از پروژه‌های مهم این منطقه صنعتی و تولیدی را طرح فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی اعلام کرد و افزود: قرارداد این پروژه برای اجرا در میدان گازی پارس جنوبی اواخر سال گذشته منعقد شد که ارزش سرمایه‌گذاری آن ۲۰ میلیارد دلار است.

اسدی اضافه کرد: در اجرا طرح فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی با ۴ پیمانکار بزرگ کشور قرارداد منعقد شده است که این طرح سبب می‌شود ضمن جلوگیری از افت و افزایش تولید از میدان گازی پارس جنوبی، عواید آن برای کشور ۹۰۰ میلیارد دلار خواهد بود.

https://roydadnaft.ir/30790کپی شد!