اشتغال‌زایی برای بیش از ۶۰ هزار نفر با توسعه ۶ میدان نفتی

وزیر نفت از امضای قراردادهای توسعه ۶ میدان‌ نفتی به ارزش ۱۳ میلیار دلار و افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خبر داد که سبب اشتغال‌زایی بیش از ۶۰ هزار نفر می‌شود.

وزیر نفت از امضای قراردادهای توسعه ۶ میدان‌ نفتی به ارزش ۱۳ میلیار دلار و افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خبر داد که سبب اشتغال‌زایی بیش از ۶۰ هزار نفر می‌شود.

به گزارش رویداد نفت، جواد اوجی امروز (یکشنبه، ۲۷ اسفندماه) در حاشیه آیین امضای قراردادهای توسعه ۶ میدان نفتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همزمان با ملی شدن صنعت نفت شاهد یکی دیگر از دستاوردها در حوزه نفت و گاز کشور هستیم، گفت: امروز قراردادهای توسعه این ۶ میدان نفتی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار و با افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت امضا شد که برآورد مالی سالانه این قراردادها ۱۵ میلیارد دلار است که سبب اشتغال‌زایی بیش از ۶۰ هزار نفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اسفندماه امسال به‌منظور استفاده از ظرفیت داخلی ۳۳ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های توانمند ایرانی و بخش بومی کشور امضا شد، افزود: افزون بر آن در آغاز سال ۱۴۰۳ شاهد گشایش پنج مجتمع پتروشیمی با افزایش ظرفیت سالانه ۸ میلیون تن در کشور خواهیم بود.

وزیر نفت ادامه داد: وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ توانست به رشد اقتصادی بیش از ۲۰ درصد در کشور دست‌ یابد که در رشد اقتصادی کل کشور بسیار مؤثر است.

اوجی با اشاره به قراردادهای مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: وزارت نفت در دولت سیزدهم تاکنون ۴۰ همت برای پروژه‌های پایین‌دستی و بالادستی، سفرهای استانی و پروژه‌های عام‌المنفعه تعریف کرده و در همه پروژه‌ها بخشی از هزینه‌های پروژه‌ها به بحث مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص داده شده است.

وی تأکید کرد: ۲۵۰ میلیون دلار از ۱۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام‌شده سهم مناطقی است که در کنار این پروژه‌ها هستند.

وزیر نفت همچنین اظهار کرد: بیش از ۷۵ درصد از نیازهای صنعت نفت در حوزه‌های گاز، پالایش و پتروشیمی در مجتمع‌های پالایشگاهی و توسعه میدان‌های بالادستی و پایین‌دستی با استفاده از توان سازندگان داخلی مرتفع می‌شود.

ارسال تجهیزات صنعت نفت به آمریکای لاتین

اوجی گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ قلم از کالاهای وارداتی بومی‌سازی شده است و وزارت نفت برای دومین سال پیاپی رتبه نخست در ساخت کالاهای بار اول را به‌دست آورد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بخش زیادی از تجهیزات و کالاهای مورد نیاز صنعت نفت به کشورهای آمریکای لاتین صادر شد، افزود: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار قلم کالا به پالایشگاه ال‌پالیتو ارسال شده است.

خودکفایی ایران در ساخت پالایشگاه‌های نفتی و گازی و پتروشیمی‌ها

وزیر نفت با بیان اینکه در ساخت مجتمع‌های پتروشمی و پالایشگاه‌های نفتی و گازی توانستیم به خودکفایی کامل برسیم، تصریح کرد: در بحث حفاری چاه‌ها در دریا و خشکی و به‌صورت افقی، عمودی و انحرافی صاحب فناوری هستیم و تاکنون بیش از ۶ هزار چاه حفاری شده است.

اوجی با بیان اینکه وزارت نفت در بحث بهینه‌سازی سوخت گاز و فرآورده‌های نفتی ۶ میلیارد دلار تعریف کرده است، افزود: در بحث بهینه‌سازی مصرف سوخت نزدیک به ۳۶ میلیارد دلار پروژه در شورای اقتصاد مصوب شده است و همه دستگاه‌ها در بخش گاز و فرآورده‌های نفتی باید همگام با افزایش تولید نفت در مصرف بهینه سوخت همکاری کنند.

وی ادامه داد: در نیروگاه‌ها با افزایش بازدهی و در مراکز صنایع عمده با اصلاح فرآورشی می‌توان مقدار انرژی مصرف شده را کنترل و مشکل ناترازی سوخت را برطرف کرد.

وزیر نفت یادآور شد: بانک‌ها و شرکت‌های اکتشاف و تولید برای نخستین بار در پروژه‌های توسعه میدان‌های نفتی مشارکت کردند.

https://roydadnaft.ir/30490کپی شد!
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.