امام جمعه کنگان: بیکاری جوانان بومی در کنار صنایع عظیم نفت و گاز زیبنده نیست

امام جمعه کنگان گفت: بیکاری جوانان بومی در کنار حجم عظیم صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر پدیده زشتی است.

امام جمعه کنگان گفت: بیکاری جوانان بومی در کنار حجم عظیم صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر پدیده زشتی است.

به گزارش رویداد نفت، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با تسلیت ایام شهادت هفتمین خورشید فروزان آسمان امامت و ولایت امام موسی کاظم علیه السلام و تبیین جایگاه و مقام آن امام همام اظهار کرد: شکستن بیعت، ترک سنت و ترک اجماع سه عامل نابودی جامعه اسلامی در کلام امام است و باید مراقب باشیم بیعتی که با امام امت بستیم را با خلف صالحشأن نقض نکنیم.

وی افزود: به رغم اختناق خاص و حاکم در زمان امام کاظم (علیه السلام)، آن حضرت توانست شاگردان بزرگی مانند علی بن یقطین، محمد بن ابی عمیر، یونس بن عبدالرحمن و … تربیت نمود.

خطیب جمعه کنگان اظهار داشت: انقلاب اسلامی از اتفاقات بزرگی است که رگه‌های در کلام امام آمده بود و آن حضرت وعده آن را داده بودند.

محمودی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تاکید بر بیان واقعیات و حقایق انقلاب و تبیین دستاوردهای نظام دینی گفت: اگر حقایق انقلاب بازگو نشود عده‌ای می آیند و تحریف می‌کنند و چهره رژیم منحوس و ظالم پهلوی را بزک می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت پرداختن عمیق به مسئله جهاد تبیین و عینیت بخشیدن به فرمان رهبری معظم انقلاب افزود: همه گروه‌ها از جمله اهل قلم و هنر و مانند آن در قالب‌های مختلف هنری به جهاد تبیین به عنوان یک واجب فوری بپردازند.

امام جمعه انقلاب اسلامی ایران را جلوه‌ای از انقلاب تکاملی پیامبر دانست و بیان نمود: انقلاب اسلامی به ما هویت و عزت داد و عزت پایمال شده ما قبل انقلاب (در قوانینی مانند کاپیتولاسیون) را اصلاح کرد.

محمودی گفت: کسی منکر مشکلات اقتصادی و گرانی و بیکاری جوانان در کنار حجم عظیم صنعت بعنوان یک پدیده زشت و در برخی مواقع سو مدیریت نیست اما به رغم همه این مسائل انقلاب توانست جلوی فسادهای سازمان یافته، سیاه نمایی‌ها و مانند آن را بگیرد و تحولی شگرف در زندگی مادی و معنوی مردم به وجود آورد.

وی به برخی مسائل محلی اشاره و بیان کرد: یکی از مشکلات این شهرستان کاهش ۴ هزار متر مکعبی آب است که این مسئله قابل پذیرش نیست و تقاضا می‌کنم مدیران استانی و محلی این مسئله را حل کند.

خطیب جمعه با گرامیداشت ۱۴ بهمن روز فناوری فضایی گفت: جمهوری اسلامی بدون اتکا به قدرت‌های جهانی در فاصله کمتر از ۲ هفته ۴ ماهواره ره به فضا پرتاب و موجب عصبانیت دشمن شود و امروز ما در شرایطی هستیم موشک‌های حزب الله، انصارالله، حشدالشعبی و مقاومت خواب راحت را از دشمنان گرفته اند.

محمودی با اشاره به سفر کاروان خدمت به شهرستان کنگان و دیدارهای مردمی استاندار، معاونین و مدیران کل و پاسخگویی به مردم بیان داشت: در این سفر علاوه بر دیدارهای مردمی، دیدار با معتکفین و نشست با نخبگان و شورای اداری استان در کنگان، از چندین پروژه بازدید و گره گشایی شد که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره فرهنگی – هنری ستادهای نماز جمعه استان بوشهر در مصلای شهدای محراب کنگان گفت: ستاد نماز جمعه شهرستان کنگان از بین ۱۰ عنوان جشنواره، در سه مورد حائز رتبه برتر شدو به مرحله کشوری راه یافت.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت یاد و خاطره عالم عامل و دانشمند و شخصیت فرهیخته مرحوم آیت الله نمازی (ره) عنوان داشت: آیت الله نمازی شخصیتی که سال‌ها از ارکان سپاه، مدتی دادستان کل کشور، از مفاخر استان و امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان بود که منشأ آثار و برکت در حوزه دین و انقلاب اسلامی بود.

https://roydadnaft.ir/29899کپی شد!