آغاز عملیات نوسازی ردیف اول واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی

حمید قربانعلی نژاد، رئیس تعمیرات ماشین آلات ثابت واحدهای پالایش و یوتیلیتی پالایشگاه سوم پارس جنوبی گفت: در راستای اهداف استراتژیک مجتمع گاز پارس جنوبی و به تبع آن این مجموعه مبنی بر افزایش راندمان و کاهش SO2 در ردیف های بازیافت گوگرد، پروژه نوسازی ردیف اول واحد 108 این پالایشگاه از تاریخ 22 آبان ماه 1402 آغاز گردید.

در راستای اهداف استراتژیک پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی مبنی بر افزایش راندمان و کاهش SO2 در ردیف های بازیافت گوگرد , پروژه نوسازی در ردیف اول واحد ۱۰۸ همانند ردیف سوم و چهارم طی فرایند مناقصه و ابلاغ پیمان به پیمانکار مربوطه آغاز گردید.

به گزارش رویداد نفت به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ حمید قربانعلی نژاد، رئیس تعمیرات ماشین آلات ثابت واحدهای پالایش و یوتیلیتی پالایشگاه سوم با اعلام این خبر گفت: در راستای اهداف استراتژیک مجتمع گاز پارس جنوبی و به تبع آن این مجموعه مبنی بر افزایش راندمان و کاهش SO2 در ردیف های بازیافت گوگرد، پروژه نوسازی ردیف اول واحد ۱۰۸ این پالایشگاه از تاریخ ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۲ آغاز گردید.

وی در ادامه تصریح کرد: این پروژه که از آبان ماه سال جاری شروع شده اقدامات مهمی از کالاهای داخلی مورد نیاز، اجرای برشکاری و نوسازی خطوط اصلی و فرعی ۲۸ اینج گاز اسیدی به همراه تمامی انشعابات، برشکاری و نوسازی خطوط اصلی و فرعی ۳۰ اینچ گاز اسیدی به همراه طراحی و اجرای سه خط جدید استیم تریسینگ مربوطه، برشکاری و نوسازی خطوط ۴۸ اینچ مربوط به زیاله سوز، برشکاری و تعویض تیوب شیت کندانسور ۱۰۸E103، عملیات Build Up و Cladding داخل شل تجهیزات، تعویض Hot Line Gas بویلر و اجرای عملیات ری تیوب سه دستگاه کندانسور و یک دستگاه بویلر می باشد.

قربانعلی نژاد اظهار داشت: تعمیرات تعدادی از تجهیزات از قبیل مبدل های پیش گرم کننده هوا و گاز ترش ورودی، سه ردیف راکتور به همراه تعویض کاتالیست، کلیه اسپول های مربوط به مسیرهای تخلیه و انتقال گوگرد (Run Down,Pot&Leg) و شیرهای دستی و کنترلی نیز توسط پیمانکار جاری واحد مکانیک همزمان در حال انجام می باشد.

این مقام مسئول ضمن یادآوری اینکه انسجام گروهی لازمه پیشرفت بهتر است، حول پروژه مذکور خاطر نشان کرد: موفقیت های بزرگ نیازمند همکاری و تلاش گروهی است که به لطف خداوند و همت تلاشگران عرصه صنعت در پالایشگاه سوم، این مهم تاکنون محقق گردیده و این پروژه نیز همانند پروژه نوسازی ردیف های سوم و چهارم که به اتمام رسید، یک کار گروهی و طاقت فرساست که بی شک بدون همکاری و مساعدت همکارانم به این مهم دست نخواهیم یافت.

سرپرست تعمیرات ماشین آلات ثابت پالایشگاه سوم با اشاره به ادامه فعالیت پروژه نوسازی ردیف اول واحد بازیافت گوگرد تا اواخر اسفند ماه سال جاری، مساعدت و تلاش مضاعف مجموعه را تا حصول نتیجه مطلوب، خواستار شد.

https://roydadnaft.ir/29837کپی شد!