وجود ۳۷۸ فلر نفتی فعال در مناطق نفت خیز جنوب

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان تعداد فلر‌های نفتی فعال در مناطق نفت خیز جنوب را ۳۷۸ مورد اعلام کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان تعداد فلر‌های نفتی فعال در مناطق نفت خیز جنوب را ۳۷۸ مورد اعلام کرد.

به گزارش رویداد نفت، داود میرشکار روز دوشنبه در آیین کاهش ۹۸ درصدی سوزاندن گاز‌های همراه نفت در میدان نفتی یادآوران در محل این میدان نفتی گفت: ۳۷۸ فلر نفتی فعال در مناطق نفت خیز جنوب وجود دارد که از این تعداد، ۳۵۰ فلر نفتی نیز در استان خوزستان فعال است.

وی افزود: در مجموع از فلر‌های واقع در استان حدود ۷۰۰ میلیون فوت مکعب روزانه گاز سوزانده می‌شود.

میرشکار بیان اینکه سوزاندن گاز‌های همراه نفت بار آلودگی هوا را به دنبال دارد، ادامه داد: آلودگی ناشی از سوزاندن گاز‌های همراه نفت و هدر رفت این سرمایه، در شان مردم استان خورستان و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره با اینکه کار‌های مناسبی برای کاهش فلر سوزی در غرب کارون انجام شده است، اضافه کرد: باید اقدامات مناسبی که در میدان نفتی یاداوران به ثمر نشسته است تقویت شود و به دیگر میادین و چاه‌های نفتی تسری پیدا کند.

وی می‌گوید: اداره کل محیط زیست خوزستان پای خط قرمز‌های خود در حوزه محیط زیست و سلامت مردم ایستاده و از آن کوتاه نمی‌آید.

میرشکار تاکید کرد: باید عبارت خوزستان پسا نفت را در برنامه‌های آینده خود ترسیم کنیم و بر اساس این موضوع مطالعات انجام و فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی همچنین به طرح احیای تالاب هورالعظیم با مشارکت شرکت توسعه مهندسی نفت اشاره کرد و گفت: مطالعات این طرح در دست اقدام است.

میرشکار بر جبران آسیب‌هایی که به دنبال فعالیت‌های نفتی به زیستگاه‌های طبیعی وارد شده نیز اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم این زیستگاه‌ها به خدمات اکوسیستمی خودشان برگردند، زیرا خدمات این اکوسیستم‌ها تنها متعلق به محیط اطرافشان نیست بلکه به کره زمین تعلق دارد.

https://roydadnaft.ir/29723کپی شد!