اقدامات ارزشمند پتروشیمی بوشهر در کاهش انتشار گاز فلر

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: صنایع مستقر در شهرستان‌های کنگان و عسلویه باید با درآمدهایشان به‌طور مؤثرتری در حوزه محیط زیست ایفای نقش نمایند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: صنایع مستقر در شهرستان‌های کنگان و عسلویه باید با درآمدهایشان به‌طور مؤثرتری در حوزه محیط زیست ایفای نقش نمایند.

به گزارش رویداد نفت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به استان بوشهر، از نصب سامانه TGTU و حذف گاز گوگرد از فرآیند تولیدات پتروشیمی بوشهر خبر داد.

وی در جریان بازدید از صنایع این استان گفت: عملی شدن پیوست‌های محیط زیستی در اجرای پروژه‌های اقتصادی و صنعتی، نیازمند ضمانت اجرایی است و در این زمینه تخصیص مقداری از سود صنایع به محیط زیست، مورد تأکید و حائز اهمیت بوده و پتروشیمی بوشهر در این راستا گام بسیار خوبی برداشته است.

معاون رئیس جمهور افزود: صنایع مستقر در شهرستان‌های کنگان و عسلویه باید با توجه به درآمدهایشان در مسائل محیط زیستی ایفای نقش مؤثر نمایند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: در شهرستان عسلویه، ۱۰۰ و در کنگان ۲۵ فلر وجود دارد؛ اما با فناوری‌های امروزی می‌توان با حداقل اعتبارات، تهدید‌ها را به فرصت تبدیل نمود.

سلاجقه ادامه داد: در پتروشیمی بوشهر و هلدینگ شستان اقدمات اساسی و مؤثری در زمینه کاهش انتشار آلایندگی فلر در سطح اتمسفر و محیط پیرامون انجام شده که باعث مباهات است و شایسته است شرکت‌های پتروشیمی کشور از این اقدام و الگو پیروی کنند.

گفتنی است سامانه TGTU با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو و با طراحی و اجرای شرکت‌های دانش بنیان داخلی آماده شده است.

https://roydadnaft.ir/29619کپی شد!