راه‌اندازی کوره زباله‌سوز واحد گوگردزدایی پالایشگاه آبادان

کوره زباله‌سوز واحد گوگردزدایی پالایشگاه نفت آبادان با هدف دستیابی این پالایشگاه به استانداردهای صنعت سبز به بهره‌برداری رسید.

کوره زباله‌سوز واحد گوگردزدایی پالایشگاه نفت آبادان با هدف دستیابی این پالایشگاه به استانداردهای صنعت سبز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش رویداد نفت به نقل از شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، این کوره که به‌دست کارشناسان ایرانی طی پنج سال ساخته شده است، صبح روز پنجشنبه، ۱۶ آذر با حضور فرهاد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از این کوره به‌منظور ایجاد زمینه مناسب در مسیر حرکت به‌سوی «پالایشگاه سبز» اجرایی شده‌ است و افزون بر تولید روزانه ۴۶ تن گوگرد در روز، از سوختن این مقدار گوگرد جلوگیری می‌کند و شاخص‌های محیط زیستی تولید در این پالایشگاه را به مقدار قابل‌ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد.

به گزارش شانا، پالایشگاه آبادان به‌عنوان قطب راهبردی فرآورده‌های نفتی کشور و خاورمیانه شناخته می‌شود که ۱۹ درصد سهم تولید بنزین کشور را به‌عهده دارد.

بخش نخست گام دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۱، همزمان با سالروز ملی شدن صنعت نفت با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان چهار گام دارد که گام دوم آن از سال ۹۶ با امضای قراردادی با مشارکت کنسرسیومی متشکل از یک شرکت ایرانی و یک شرکت خارجی وارد مرحله عملیاتی و در بخش دوم نیز کیفیت محصولات تولیدی افزوده خواهد شد.

شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به‌عنوان بازوی اجرایی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مجری این پروژه بوده است و بیش از ۶۰ شرکت در زیرمجموعه شرکت طراحی و ساختمان نفت ایران (ODCC) هدایت و راهبری این پروژه را در کشور به‌عهده داشتند.

https://roydadnaft.ir/28988کپی شد!
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.