افزایش سهم اشتغال نیرو‌های بومی در حوزه پارس جنوبی

استاندار بوشهر گفت: در حوزه پارس جنوبی و نفت و گاز و پتروشیمی علاوه‌بر تلاش برای اجرای مصوبه استخدام ۵۰ درصدی نیروی بومی، سهم مدیریتی نیرو‌های بومی استان نیز بالاتر رفته است.

استاندار بوشهر گفت: در حوزه پارس جنوبی و نفت و گاز و پتروشیمی علاوه‌بر تلاش برای اجرای مصوبه استخدام ۵۰ درصدی نیروی بومی، سهم مدیریتی نیرو‌های بومی استان نیز بالاتر رفته است.

به گزارش رویداد نفت، احمد محمدی‌زاده در نشست مسئولان حوزه اشتغال استان بوشهر، بیان کرد: در دو سال اخیر بیشترین دغدغه مسئولان استان رفع مشکل اشتغال بوده و تلاش شبانه‌روزی برای این مهم داشته‌ایم.
وی افزود: در همین راستا طرح‌های مختلف آبزی‌پروری را راه‌اندازی کردیم که تعداد زیادی شغل برای جوانان بومی استان ایجاد شد.
استاندار بوشهر ادامه داد: در طرح‌های کشاورزی و همچنین در صنایع مختلف نیز بیشترین تعداد شغل جدید را ایجاد کردیم و این روند تداوم دارد.
وی اظهار کرد: بیشترین تلاش مسئولان استان در حوزه پارس جنوبی و نفت و گاز و پتروشیمی بوده که سعی کردیم علاوه بر اجرای مصوبه استخدام ۵۰ درصدی نیروی بومی، سهم مدیریتی نیرو‌های بومی استان نیز بالاتر رود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز گفت: سال گذشته ۳۱ هزار شغل جدید در استان بوشهر ایجاد شد و از تعهداتی که داشتیم بالاتر رفتیم.
مصدق کشاورزی عنوان کرد: تمام آمار اشتغال در دو سال اخیر دقیق بوده و اشتغال واقعی ایجاد شده است.
وی با تاکید بر مشارکت همه بخش‌ها برای اشتغال‌زایی در استان، گفت: از کارآفرینان استان انتظار داریم در به‌کارگیری جوانان تحصیل کرده بومی نهایت توان خود را به کار گیرند که در غیر این صورت، حمایت نمی‌شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: در واقع پیش شرط حمایت از کارآفرینان، اشتغال جوانان بومی است و باید در این مسیر از تمام توان خود بهره ببریم.
وی اظهار کرد: پرداخت تسهیلات برای شرکت‌های صنعتی به‌منظور اشتغال جوانان بومی استان انجام شده و تا پایان سال نیز این روند تداوم دارد.
https://roydadnaft.ir/27994کپی شد!