برگزاری نخستین دوره آموزشی نجات از بالگرد و مهار آتش‌سوزی در مجتمع دریایی ابوذر

در راستای ارتقاء دانش ایمنی کارکنان و آشنایی با دستورالعمل‌های واکنش در شرایط اضطراری سقوط بالگرد، نخستین دوره آموزشی HRFF (Helideck Rescue & Fire Fighting) ، روز چهارشنبه 29 شهریور به مدت 24 ساعت با همکاری دانشکده سازمان هواپیمایی کشوری و با حضور کاپیتان مهدی سیدزاده به عنوان مدرس دوره، در مجتمع دریایی نفت و گاز ابوذر برگزار شد.

در راستای ارتقاء دانش ایمنی کارکنان و آشنایی با دستورالعمل‌های واکنش در شرایط اضطراری سقوط بالگرد، نخستین دوره آموزشی HRFF (Helideck Rescue & Fire Fighting) ، روز چهارشنبه ۲۹ شهریور به مدت ۲۴ ساعت با همکاری دانشکده سازمان هواپیمایی کشوری و با حضور کاپیتان مهدی سیدزاده به عنوان مدرس دوره، در مجتمع دریایی نفت و گاز ابوذر برگزار شد.

به گزارش رویداد نفت به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، در این دوره که با شرکت ۲۰ نفر از کارکنان مجتمع برگزار شد، ابتدا شرح وظایف تیم‌های مختلف واکنش در شرایط اضطراری هنگام سقوط بالگرد مرور و در ادامه نحوه مهار آتش‌سوزی و حمل مصدوم به صورت عملی آموزش داده شد.

از دیگر اهداف این دوره می‌توان به افزایش هماهنگی بین واحدهای اقدام‌کننده در شرایط اضطراری و الزامات سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص آموزش کارکنان جهت نشست و برخاست بالگرد، اشاره کرد.

در پایان این دوره، مهندس دوستداری معاون مجتمع دریایی ابوذر ضمن استقبال از برگزاری چنین دوره‌هایی، خواستار بروزرسانی و افزایش اطلاعات همکاران در زمینه دوره‌های مربوط به HSE شد.

گفتنی است، واحد HSE مجتمع دریایی ابوذر، پیشگام در راستای ارتقاء سطح دانش و فرهنگ ایمنی همکاران، به صورت پیوسته کلاس­های آموزشی هفتگی را در خصوص موضوعات مختلف و الزامات HSE، با حضور همکاران مستقر در مجتمع نفت و گاز ابوذر برگزار نموده، همچنین جهت آمادگی و هماهنگی کارکنان در شرایط اضطراری، اقدام به برگزاری مانورهای تخصصی دوره‌ای می‌نماید.

https://roydadnaft.ir/27396کپی شد!