مخازن ۹ گانه ذخیره سازی محصولات پتروشیمی افتتاح می‌شود/ ساخت مخازن بعدی در دستور کار است

مدیر عامل شرکت پتروشیمی مخازن سبز از افتتاح پروژه مخازن ۹ گانه فاز دوم بزرگترین مجتمع ذخیره سازی محصولات پتروشیمی کشور خبر داد.

محمدرضا یزدانی کاشانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مخازن سبز با اشاره به افتتاح مخازن ذخیره سازی محصولات پتروشیمی فاز دوم این شرکت، اظهار کرد: این پروژه در سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر طی روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه به بهره برداری می‌رسد.

وی در ارتباط با مشخصات و زمان افتتاح مخازن ۹ گانه پتروشیمی مخازن سبز عنوان کرد: در پرتو عنایات پروردگار متعال و در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی نامگذاری شد، با عزم ملی، مدیریت جهادی، دانش، تلاش و مجاهدت فرزندان شایسته و پویای این مرز و بوم، پروژه مخازن نه گانه فاز دوم این شرکت شامل ۶ دستگاه مخزن ذخیره سازی متانول و سه دستگاه مخزن ذخیره سازی فرآورده‌های اتیلن گلایکول جمعاً به ظرفیتی بالغ بر ۴۱۴هزار متر مکعب به همراه خطوط ارتباطی و صادراتی مورد نیاز تا درگاه بندر صادراتی پارس و با ارزشی بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد ریال طی مدت ۲۴ ماه تکمیل و همزمان با دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر افتتاح خواهد شد.

یزدانى کاشانى با بیان اینکه انواع محصولات مایع و گاز تولیدی مجتمع‌های پتروشیمی فاز دو عسلویه مانند متانول، پروپان، بوتان، فرآورده‌های اتیلن گلایکول، نفتای سبک و دیگر محصولات پتروشیمی در مخازن این شرکت ذخیره و انبار می‌شوند، افزود: از بهمن ماه سال ۱۳۹۴ تاکنون شرکت‌های پتروشیمی مروارید، پتروشیمی مرجان، پتروشیمی بوشهر، کیمیای خاورمیانه، صنایع پتروشیمی سبلان و پارس گلایکول از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند.

وی در خصوص مجموع حجم ذخیره‌سازی محصولات پتروشیمی در مخازن سبز و میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای احداث این مخازن بیان کرد: ایجاد فضای انباری و ذخیره سازی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب انواع محصولات پتروشیمیایی تولیدی مجتمع‌های پتروشیمی فاز دوم عسلویه در ۴۸ دستگاه مخزن از قبیل مخازن کروی فشار بالا، برودتی، اتمسفریک با سقف ثابت در این طرح پیش بینی شده است. کل سرمایه گذاری مورد نیاز جهت احداث طرح مخازن متمرکز فاز دو عسلویه در سه فاز به مبلغ ۶۲۰ میلیون دلار برآورد شده است.

مدیرعامل پتروشیمی مخازن سبز عسلویه گفت: میزان سرمایه گذاری انجام شده تاکنون نیز جهت احداث ۲۲ دستگاه مخزن ذخیره سازی به همراه خطوط ارتباطی ورودی و خروجی مخازن و خطوط صادراتی تا محدوده بندر صادراتی پارس و تاسیسات زیربنائی مجتمع به مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار است.

وی بر همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای بهبود کیفیت و خدمات در ساخت مخازن تاکید کرد و بیان کرد: خوشبختانه با اتکاء به دانش بومی و استفاده از توان متخصصین و پیمانکاران داخلی، طراحی و اجرای مخازن به صورت کاملاً ایرانی انجام شده است.

وی افزود: همچنین در بخش تامین، بالغ بر ۸۰ درصد کالا و تجهیزات پروژه از سازندگان و تامین کنندگان داخلی تامین شده است. با استفاده از توانمندی و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان داخلی شاهد کاهش سی درصدی ۳۰ درصدی ارزبری پروژه در اجرای مخازن ۹ گانه جدید بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مخازن سبز عسلویه ضمن تاکید بر استفاده حداکثری از پرسنل بومی و ساکن در منطقه ابراز کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد کارکنان این شرکت از میان متقاضیان بومی و ساکن در منطقه جذب شده‌اند.

یزدانی کاشانی اضافه کرد: با بهره برداری از مخازن ۹ گانه فاز دو این شرکت نیز ، ۲۰۰ شغل به صورت مستقیم و بیش از یک هزار شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی مخازن سبز  عسلویه  اضافه کرد: فاز سوم مخازن این طرح شامل ۲۲ دستگاه مخزن به ظرفیت ۲۷۵ هزار متر مکعب جهت ذخیره سازی محصولات تولیدی شرکت پتروشیمی کیان است که متناسب با پیشرفت فیزیکی احداث پتروشیمی کیان، برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص اجرای آن‌ها انجام خواهد شد.

https://roydadnaft.ir/21456کپی شد!