۵۰ درصد خریدهای پالایشگاه‌های پارس جنوبی از تولیدکنندگان داخلی است

باهوش مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: بیش از ۵۰ درصد خریدهای پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی از تولیدکنندگان داخلی انجام می‌شود.

احمد باهوش اظهار داشت: برپایی نمایشگاه ساخت داخل نفت و گاز و پتروشیمی و پالایش در منطقه ویژه پارس جنوبی نشان دهنده توان بالای شرکت‌های داخلی بویژه مجموعه‌های دانش بنیان و فناور و نخبگان استان بوشهر است.

وی افزود: حضور بیش از ۱۶۵ شرکت ایرانی به این معنی است که تکیه بر توان داخلی، موفقیت‌آمیز بوده و این روند باید تداوم داشته باشد.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی خاطر نشان کرد: اکنون بیش از ۵۰ درصد خریدهای پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی از شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی انجام می‌شود و تا پایان سال این میزان افرایش خواهد یافت.

باهوش تصریح کرد: عسلویه و پارس جنوبی به یک بازار بزرگ صنعتی برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور تبدیل شده که انتظار داریم استفاده بهینه را ببرند.

وی اضافه کرد: اکنون روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی تولید و فرآورش و به شبکه سراسری ارسال می‌کند که با تکمیل فاز ۱۱، روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید افزوده می‌شود.

https://roydadnaft.ir/19237کپی شد!