استفاده از توان داخل و اراده کارکنان نفت تولید حداکثری از پارس جنوبی را رقم زد/ قدرت تصمیم‌گیری رکن راهبردی مدیریت پروژه است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید براینکه باید برای تولید پایدار و ایمن گاز در زمستان امسال آمادگی لازم را داشته باشیم، گفت: استفاده از توان داخل و اراده کارکنان نفت، سال گذشته تولید حداکثری از پارس جنوبی را رقم زد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر در نشست تودیع محمد مشکین‌فام و معارفه محمدحسین متجلی، سرپرست جدید شرکت نفت و گاز پارس ضمن گرامیداشت هفته دولت و تبریک روز کارمند، با بیان این که با آغاز به کار دولت سیزدهم جلوه‌هایی از کار واقعی، جهادی و کارآمد نمایان شده است، تفاوت دولت ها را در قدرت تصمیم گیری اثربخش و راهبردی عنوان و بر ضرورت تعامل و همکاری بخش‌های مختلف برای بهبود امور تاکید کرد.

وی با اشاره به ماهیت زمانبر، هزینه‌بر و درآمدزا بودن پروژه های پارس جنوبی، گفت: پروسه تشریح، حل مسئله و تصمیم گیری در خصوص این قبیل پروژه ها نیازمند شیوه مدیریتی دقیق و منسجمی است.

خجسته‌مهر ادامه داد: اکنون تامین ۷۰ درصد از گاز مصرفی کشور از اتمام فازهای پارس جنوبی است که اگر در گذشته منتظر ورود خارجی‌ها می‌ماندیم دستاوری حاصل نمی شد و هیچ گاه بدون مدد و توان داخل و اراده کارکنان صنعت نفت به این مهم دست پیدا نمی‌کردیم. 

معاون وزیر نفت خطاب به محمد حسین متجلی، سرپرست جدید شرکت نفت و گاز پارس، توسعه فاز ۱۱، خط لوله فاز ۱۶ و تولید از میدان کیش را از جمله اولویت‌های حیاتی اعلام کرد و افزود: موضوع نگهداشت و تعمیرات سکوها بسیار حائز اهمیت است چرا که با در نظر گرفتن بحث تامین پایدار گاز طی زمستان سال جاری، زمانی برای ریسک کردن وجود ندارد و بنابراین هر آنچه که لازم است می‌بایست تا پیش از آغاز پاییز به انجام برسد.

وی همچنین با مهم خواندن فعالیت‌های کارشناسی، نسبت به افزایش تولید ایمن و پایدار گاز تاکید کرد و افزود: ارائه پروپوزال برای توسعه میادین گازی تکمیل نشده و پیشبرد دیگر بخش‌ها لازم است تا به هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران ارائه و همچنین برای آغاز عملیات اجرایی طرح لایه نفتی نیز تمهیدات و اقدامات مقتضی فراهم شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پایان از خدمات و تلاش های محمد مشکین فام و مجموعه کارکنان شرکت نفت و گاز پارس تقدیر و برای سرپرست جدید این شرکت نیز آرزوی موفقیت کرد.

در بخشس از این مراسم محمد مشکین‌فام نیز ضمن تشکر و قدردانی از همکاری و حضور همه جانبه کارکنان شرکت نفت و گاز پارس و حمایت های هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران و نیز علاوه بر ابراز امیدواری برای موفقیت روز افزون مدیرعامل جدید، با اشاره به اهمیت این شرکت در تامین انرژی کشور، اقدامات دوران مدیریتی خود را تشریح کرد.

محمد حسین متجلی نیز با قدردانی از حسن اعتماد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، افزود: فعالیت‌های نفت و گاز پارس همچنان به عنوان بازوی اجرایی شرکت ملی نفت ایران در راستای به ثمر نشستن اهداف ادامه خواهد داشت و طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت به ویژه فاز ۱۱ به طور منظم پیگیری می‌شود. 

وی همچنین مواردی چون راه‌اندازی فاز نخست توسعه میدان گازی کیش، فشارافزایی پارس جنوبی و توسعه میادین بلال و فرزاد را در زمره اولویت‌های اجرایی نفت و گاز پارس دانست.  

https://roydadnaft.ir/16631کپی شد!