نشست ارزیابی «امنیت سایبری» منطقه ویژه پارس برگزار شد

دکتر ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور در این نشست با اشاره به تهدیدها و فرصت های فضای سایبر گفت: خوشبختانه امنیت کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است و دشمن برای ضربه به اقتصاد کشور  تمرکز خود را بر فضای سایبر گذاشته است زیرا علی رغم پیچیدگی این حوزه ،فناوری و فضای مجازی امنیت در این حوزه را برای همه کشورها به یک چالش تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: ارزیابی ما از امنیت فضای سایبر و زیرساخت های موجود در منطقه مطلوب است و امیدواریم با مجموعه اقدامات و پیشنهادهایی که در این نشست ارائه شد بتوانیم گام ‌های اساسی برای تقویت این مهم برداریم.

فیروزآبادی افزود:امنیت امری اجتماعی است و این وظیفه در چارچوب وظایف مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها است و امری نظامی و یا اطلاعاتی نیست و لازم است رویکرد به این حوزه اصلاح شود.

این مقام مسئول ادامه داد: هیچ معماری سایبری مستقل از امنیت نیست و همکاری ،هماهنگی و هم آوایی لازمه تشکیل ساختار امنیتی شبکه است و باید در حوزه امنیت هم آوایی بین تمامی دستگاه‌ها وجود داشته باشد زیرا این حوزه وابسته به سایر بخش‌ها است.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور با بیان اینکه  توسعه زیرساخت امنیت فضای سایبری همسو با جایگاه HSE در شرکت‌ها دیده شودگفت: با توجه به جایگاه امنیت سایبری، مدیران دستگاه ها باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و در صورت نیاز ما نیز مشورت های لازم را ارائه خواهیم کرد.

در این نشست نمایندگان شرکت‌های مستقر در منطقه درباره اقدامات انجام شده در زمینه افزایش امنیت فضای سایبری ،احداث و راه‌اندازی مرکز داده و راه‌اندازی مرکز امنیت اطلاعات در منطقه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

بازدید از پالایشگاه اول پارس جنوبی و مجتمع پتروشیمی آریاساسول از دیگر برنامه های سفر یک روزه دبیرشورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور به عسلویه بود.

https://roydadnaft.ir/16475کپی شد!