تقدیر از روابط عمومی شرکت ملی نفت برای پاسخگویی به درخواست‌های مردمی در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات

روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران رتبه دوم بیشترین پاسخگویی به درخواست‌های مردمی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را در بین مجموعه وزارت نفت به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، در حکم تقدیر حسین انتظامی، دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و نماینده مدیرعامل این شرکت در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات آمده است: «تلاش‌های موثر جنابعالی و همکاران‌تان در پاسخگویی به مردم در مسیر اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، شایسته قدردانی است.

بدین‌وسیله کسب رتبه دوم بیشترین پاسخگویی به درخواست‌های مردمی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت نفت در سال ۱۴۰۰ را به جنابعالی و مجموعه وزین شرکت ملی نفت ایران تبریک می‌گوییم؛ یقینا تداوم تلاش شما در افزایش شفافیت موجب ارتقای جایگاه صنعت نفت نزد مردم و رشد سرمایه اجتماعی آن خواهد بود.

از درگاه خداوند متعال، عزت، سربلندی و موفقیت‌های روزافزون آن مجموعه پرتلاش را خواستاریم.»

بر اساس این گزارش، حسین انتظامی چهارشنبه، ۲۶ مردادماه در دومین نشست هم‌اندیشی نمایندگان صنعت نفت در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: راه مبنایی مبارزه با فساد، آزادسازی اطلاعات است نه بگیر و ببندها زیرا زمانی که این اطلاعات در اختیار مردم باشد اعتماد مردم به حاکمیت فراهم و سرمایه اجتماعی برای حاکمیت تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: در این شرایط مردم، متخصصان و سمن‌ها بر دستگاه‌های اجرایی نظارت می‌کنند و تفکر سیستمی در جامعه شکل می‌گیرد و از سویی جایگاه کشور در سطح جهانی در حوزه شفافیت بهبود می‌یابد که نتیجه آن افزایش سرمایه‌گذاری خواهد بود.

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با تأکید بر حفظ اسناد محرمانه و حریم خصوصی، گفت: اگر اطلاعات دستگاه‌های اجرایی بازتاب داده شود براساس اطلاعات آزادسازی خود، نقد و بررسی می‌شود، اما اگر اطلاعات ناکافی موجود باشد، نقد هم دقیق نخواهد بود.

علی فروزنده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت نیز در این نشست گفت: قاعده‌مندی وزارت نفت در میان دستگاه‌های اجرایی کشور مشهور است اما چنین تصویری از آن وجود ندارد که یکی از ابزارها برای تغییر این تصویر و تبدیل آن به یکی از پاسخگوترین دستگاه‌های کشور بهره‌مندی از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است.

همچنین در این نشست اعلام شد که وزارت نفت رتبه نخست بیشترین اسناد منتشرشده و رتبه نخست بیشترین پاسخگویی به درخواست‌های مردمی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را در سال ۱۴۰۰ به دست آورد.

https://roydadnaft.ir/16411کپی شد!