آهوان جزیره خارگ در سلامت کامل هستند

اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در پی انتشار گزارشی با عنوان “جیران‌های حیران؛ آهوهای خارگ زباله می‌خورند” در خبرگزاری ایسنا، ضمن تکذیب موضوع، توضیحاتی منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، در توضیحات اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر آمده است:

۱-سایت تفکیک پسماند جزیره خارگ (این جزیره سایت دفن ندارد)، محدوده‌ای کاملا محصور است که امکان ورود آهوان به داخل آن وجود ندارد، لذا ورود آهوان به صورت گسترده و تغذیه از زباله‌ها، آن‌چنان‌که از این گزارش برداشت می‌شود، کذب بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد.

۲- علوفه‌رسانی مرتب و برنامه‌ریزی‌شده علیرغم مشکلات عدیده اعتباری، توسط محیط زیست استان و محیط‌بانان حاضر در جزیره ، در حال انجام است و به هیچ عنوان کمبود علوفه در منطقه به موضوعی بحرانی تبدیل نشده است.

۳- آماربرداری آهوان در هفته اخیر از افزایش میزان ۱۰ درصدی این گونه زیبا خبر می‌دهد که به ثبت رکورد بیش از ۱۱۰۰ راس آهو انجامیده، ضمن اینکه وضعیت سلامت آهوان به صورت مرتب توسط دامپزشکان مجرب سازمانی و برون سازمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت کوچکترین علائم بیماری یا هرگونه رفتار غیرعادی در واحد زیستی آنها، نسبت به مداخله مثبت اقدام می‌گردد.

۴- ارائه راهکار غیرمنطقی و غیرعلمی در این گزارش همانند تخلیه دور ریز غذای کارکنان شرکتهای نفتی جهت استفاده آهوان؛ نشان از گزارشی سطحی، غیر کارشناسی و صرفاً جهت تشویش اذهان و به حاشیه بردن موفقیت‌های به دست آمده در مدیریت حیات وحش در جزیره خارگ دارد.

در پایان لازم به ذکر است ثبت این جمعیت از آهوان در جزیره خارگ مرهون همدلی، همفکری و همراهی مردم و متولیان جزیره در کنار کار کارشناسی و بررسی‌های علمی محیط زیست استان جهت حفاظت از این گونه ارزشمند بوده است و همکاری شرکت‌ها و سازمان‌های حاضر در جزیره در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به صورت خودجوش ادامه داشته است و امیدواریم در ادامه مسیر شاهد تداوم همدلی و همراهی همه عزیزان که دلسوزان واقعی آهوان و محیط زیست جزیره خارگ هستند باشیم.

منبع خبر: روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران

https://roydadnaft.ir/15787کپی شد!