مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس: رونق اقتصادی باید همراه با رونق فرهنگی باشد

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در دیدار با مدیر کل اداره ارشاد استان بوشهر گفت، رونق اقتصادی اگر همراه با رونق فرهنگی باشد نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود، هر فعالیت اقتصادی مانند ساخت پالایشگاه، تاثیرات مهمی بر ساخت اجتماعی، محیط زیست، شکل معیشت و پدافند غیر عامل جامعه محلی که در بستر آن شکل میگیرد، می‌گذارد که این تاثیرات باید در پیوست فرهنگی هر فعالیت اقتصادی دیده شود.

اسدی افزود، هرگاه رونق اقتصادی همراه با رونق فرهنگی باشد بدون شک نتایج بهتری برای جامعه به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس همچنین ادامه داد، باید پروژه‌های فرهنگی در جهت پاسخ به این سوال باشند که عوارض مثبت و ناخواسته فعالیت‌های اقتصادی بر بستر اجتماع و فرهنگ چیست و نباید این طرح‌ها غیر کاربردی و صرفا ویترین کتابخانه‌ها شوند.

وی در پایان با اشاره به تجربه موفق همکاری سازمان منطقه ویژه پارس با حوزه علمیه خواهران عسلویه گفت، این همکاری در چهارچوب استفاده از ظرفیت‌های متقابل باعث شد نتایج مفیدی در زمینه آموزش قرآنی در سطح روستاها و شهرهای عسلویه شکل گیرد.

 عبدالرحیم افروغ، مدیر کل اداره ارشاد استان بوشهر نیز در این دیدار گفت، مبنای فعالیت‌های فرهنگی در اداره ارشاد سند بالادستی مهندسی فرهنگی کشور است که برش استانی این سند مخصوص بوشهر تهیه و تدوین شده است.

وی افزود، زیرساخت‌های فرهنگی در منطقه ویژه پارس باید تقویت شود تا زمینه اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگی فرآهم گردد.

https://roydadnaft.ir/14415کپی شد!