از ابتدای سال جاری تاکنون؛ تولید بیش از ۱۶ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی

با تلاش، دانش و تجربه‌ی متخصصان و کارکنان پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی، در بازه زمانی ده ماه امسال، بیش از ۱۶ میلیون و ۱۰۲ هزار بشکه میعانات گازی در این پالایشگاه تولید شده است.

محمد شفیع موذنی، مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این مطلب افزود: در ۱۰ ماه سپری شده امسال با برنامه‌ریزی و تلاش متخصصان و کارکنان پالایشگاه سوم، ۱۶ میلیون و ۱۰۲ هزار بشکه میعانات گازی تولید شده است.

مؤذنی ادامه داد: با دستاورد‌های بسیار مهم، پالایشگاه سوم توانسته است نقش مهمی را در جهت تولید و صادرات میعانات گازی در مجتمع گاز پارس جنوبی ایفا نماید.

وی با بیان اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی همواره برنامه‌ریزی در افزایش برداشت با در نظر گرفتن تولید صیانتی از مخزن مشترک را در دستور کار قرار داده است خاطرنشان کرد: با اتکاء به دانش و توان نیروهای جوان و متخصص در ده ماهه امسال، ۱۴ هزار و ۱۹۵ میلیون استاندارد متر مکعب گاز در پالایشگاه سوم مجتمع گازی پارس جنوبی تولید و فرآورش شده است که با توجه به برودت هوای امسال، این پالایشگاه نقش مهمی در تامین سوخت مصارف خانگی و نیروگاهی کشور ایفاء نموده است.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه با اشاره به تولید دیگر محصولات این پالایشگاه افزود: در همین بازه زمانی،۳۱۳ هزار تن اتان، ۴۵۲ هزار تن پروپان، ۲۴۲ هزار تن بوتان و ۵۵ هزار تن گوگرد دانه بندی شده، نیز در این مجموعه تولید شده است.

مؤذنی گفت: مصرف گاز سوخت پالایشگاه در بازه زمانی ۱۰ ماه سال جاری، ۶۴۶ میلیون متر مکعب بوده که حدود ۲۱% کمتر از مقدار مصرف پیشبینی شده است.

https://roydadnaft.ir/13751کپی شد!