با انجام عملیاتی پیچیده در تعمیر گوی شناور فرآیند صادرات نفت‌ از منطقه لاوان ادامه دارد

گوی شناور (SBM) منطقه لاوان با حضور مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و راهبری مستقیم عملیات نجات گوی شناور، تلاش و همت همکاران این منطقه و انجام عملیاتی پیچیده و متحورانه شبانه‌روزی به حال عادی برگشت و اکنون فرآیند صادرات نفت‌خام از این پایانه ادامه دارد.

نشست‌های کارگروه بحران در منطقه با حضور علیرضا مهدی‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران برگزار و طرح پیشنهادی واحد تعمیرات برای بازگردانی این گوی شناور قبول واقع شد.

این گوی شناور که در ۵ کیلومتری ساحل جزیره لاوان قرار دارد، در چند روز گذشته به‌دلیل وزش باد شدید و وقوع طوفان دچار آسیب‌دیدگی شده بود و همین موضوع سبب نیمه‌واژگون شدن این پایانه و اختلال در فرآیند صادرات نفت‌خام از منطقه عملیاتی لاوان شده بود.

به همین منظور گروه تعمیرات زیر آب منطقه لاوان به محل اعزام و با عملیاتی متحورانه طبق برنامه به مدت دو روز (ششم و هفتم بهمن‌ماه) شبانه‌روزی موفق شدند گوی شناور SBM را به حال عادی برگردانند.

با توجه به اینکه صادرات نفت‌خام سکوهای سلمان، بلال، رشادت و رسالت از طریق  گوی شناور لاوان انجام می‌شود، اهمیت تعمیر و بازگردانی این پایانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیش از پیش نمایان می‌شود.

در نجات و بازیابی گوی شناور منطقه لاوان، کارکنان واحدهای عملیاتی لاوان شامل تعمیرات، بهره‌برداری، تعمیرات زیر آب و مدیریت و راهبری مدیرعامل شرکت و رئیس منطقه نقش موثری داشتند.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و هیئت‌مدیره این شرکت ضمن بازدید از این عملیات، از نزدیک در جریان روند تعمیرات و بازگردانی این پایانه شناور قرار گرفتند.

https://roydadnaft.ir/13694کپی شد!