عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس: تداوم سرمایه‌گذاری در صنعت نفت یک موضوع راهبردی است

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تداوم سرمایه‌گذاری در صنعت نفت یک موضوع مهم و راهبردی است، گفت: به سرمایه‌گذاری در دو زمینه توجه به منابع انسانی و توسعه میدان‌های نفت و گاز نباید به عنوان هزینه جاری نگاه کرد.

عبدالعلی رحیمی مظفری اظهار کرد: برای حفظ شرایط تولید نفت و گاز نیاز است تا سرمایه‌گذاری مداوم در دستور کار قرار گیرد و اگر در این بخش اتفاقات مثبتی رقم نخورد، بهبود که هیچ، حتی شرایط فعلی تولید نفت و گاز را نیز از دست خواهیم داد.

وی افزود: خواهش من از همه همکاران در مجلس شورای اسلامی این است که به بحث سرمایه‌گذاری در صنعت نفت توجه ویژه ای داشته باشند.

* دعوت از هیأت‌رئیسه و رئیس مجلس برای بازدید از سکوها

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس با بیان اینکه از هیأت‌رئیسه و رئیس محترم مجلس شورای اسلامی دعوت می‌کنم تا با حضور در سکوهای نفت و گاز، از نزدیک شرایط کاری و تلاش کارکنان را مشاهده کنند، تصریح کرد: برای نگهداشت نیروی انسانی باید شرایطی فراهم شود تا با ایجاد رضایت شغلی، از تمام ظرفیت کارکنان توانمند استفاده شود.

رحیمی مظفری افزود: در این بازدید شرایط سختی کار مناطق عملیاتی را از نزدیک مشاهده کردیم و باید قدردان کارکنانی بود که شبانه روزی برای تامین نفت و گاز در مناطق عملیاتی تلاش می کنند.

* نیروی انسانی توانمند؛ بزرگترین سرمایه وزارت نفت

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه وزارت نفت، سکوها و مخازن نیست، نیروی انسانی توانمند و پرتلاش را بزرگترین سرمایه وزارت نفت دانست و افزود: در بحث اعطای معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد کارکنان در مناطق سخت عملیاتی باید هم همکاران ما در مجلس و هم مسئولان وزارت نفت به طور جدی موضوع را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه شعار «ما می‌توانیم» که مدنظر مقام معظم رهبری است، در سکوها و مناطق عملیاتی صنعت نفت تبلور یافته است، تصریح کرد: شرایط کاری در سکوهای نفت و گاز و مناطق مرزی به دلیل شرایط تحریم بسیار سخت‌تر از سکوهای کشورهای همسایه است و حقوق‌ها با طرف خارجی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، بنابراین از همه دلسوزان نظام می‌خواهم تا رسیدگی به رفاه و معیشت کارکنان عملیاتی را بیش از پیش در دستورکار قرار دهند.

بر اساس این گزارش، روز جمعه (۲۲ آبان ماه) رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور در سکوی گازی SPD۲۰ در منطقه پارس جنوبی از نزدیک در جریان روند تولید و مسائل کارکنان عملیاتی قرار گرفتند.

https://roydadnaft.ir/12420کپی شد!