رئیس کمیسیون انرژی مجلس: سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت ملی نفت ایران مورد حمایت جدی کمیسیون انرژی است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مجلس گفت: سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت ملی نفت ایران از فروش نفت، حق مسلم این شرکت است که متاسفانه در دولت‌های گذشته کمتر به آن توجه شده است و رفع این مساله با توجه به اینکه نفت ماموریت‌های مهمی را باید به سرانجام برساند، مورد حمایت جدی این کمیسیون قرار دارد.

فریدون حسنوند در نشست امروز (پنجشنبه، ۲۰ آبان ۱۴۰۰) که با حضور محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در عسلویه برگزار شد، گفت: کمیسیون انرژی مجلس وظیفه ذاتی خود می‌داند که با حضور در مناطق عملیاتی از نزدیک در جریان روند توسعه طرح‌ها و چالش‌های موجود قرار گیرد. 
 وی با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هفته آینده میزبان وزیر نفت و معاونین وی خواهد بود، اظهار کرد: در این نشست مسایل و اولویت‌های صنعت نفت مورد بررسی قرار خواهد گرفت‌.
 حسنوند به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: عدالت آن است که در جایی که نفت و گاز از آنجا صادر می‌شود، مردم آن منطقه نیز در رفاه باشند و یا از آن منتفع شوند.
 در این نشست موسی احمدی، نایب رئیس کمیسیون انرژی، حسین حسین‌زاده، عبدالعلی رحیمی مظفری، رمضانعلی سنگدوینی، مالک شریعتی، علیرضا ورناصری و منصور شکرالهی از اعضای عضو کمیسیون انرژی مجلس دیدگاه‌های خود را در بخش نفت و گاز بیان کردند.
 در روز نخست حضور نمایندگان در عسلویه، محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، رئیس و دیگر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تأسیسات فاز ۱۴ پارس جنوبی، تاسیسات پتروپالایش آدیش، طرح بندر سیراف پارس و بیمارستان امام خمینی کنگان بازدید کردند.

https://roydadnaft.ir/12353کپی شد!