ارزیابی عملکرد اچ‌اس‌ئی شرکت‌های تابع شرکت ملی گاز از پارس جنوبی کلید خورد

اجرای این پروژه پس از انتخاب الگوی نشان تعالی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) دانشگاه تهران به‌عنوان الگویی داخلی با نگرش سیستمی و مبتنی بر سیستم‌های روزآمد تعالی در دنیا، با بومی‌سازی براساس انتظارات ذی‌نفعان کلیدی و الزام‌های صنعت نفت و پس از انجام آموزش‌های گسترده در سطوح مختلف، از پالایشگاه اول شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد.

در این فرآیند که ارزیابی عملکرد ۳۰ درصد از شرکت‌های پالایش گاز و شرکت‌های گاز استانی و مناطق عملیاتی انتقال به‌عنوان مرحله نخست در دستور کار قرار گرفته، همه شاخص‌های کمّی و کیفی در معیارهای مختلف مدیریتی و عملیاتی مبتنی بر رویکردهای جاری، اندازه‌گیری و سطح بلوغ هر شرکت یا منطقه عملیاتی در سه حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست، تعیین خواهد شد.

امور اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران بر این باور است که با بهره‌گیری از این الگوی ارزیابی که برای نخستین‌بار در سطح وزارت نفت و با هماهنگی اداره کل اچ‌اس‌ئی در شرکت ملی گاز ایران انجام می‌شود، الگویی نو برای شناسایی راهکارهای بهبود و حرکت به سوی تعالی و سرآمدی و دستیابی به اهداف تعیین‌شده صنعت نفت به‌وجود می‌آید.

برگزاری دومین ارزیابی جامع آمادگی جسمانی آتش‌نشانان شرکت ملی گاز

براساس این گزارش، به منظور شناسایی وضع موجود و احصای راهکارهای بهبود، امور اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران از سال ۹۸ ارزیابی توانمندی جسمانی آتش‌نشانان را در اولویت کاری خود قرار داده و در همین سال، نخستین  دوره ارزیابی را با حضور ۸۵۵ نفر از آتش‌نشانان شرکت ملی گاز برگزار کرد.

این ارزیابی براساس الزام‌های شرکت ملی گاز ایران شامل آزمون‌های دو ۹×۴ متر، انعطاف بالاتنه، دو ۵۴۰ متر، شنای خشک، دراز و نشست، پله و بارفیکس بوده است که با بهره‌گیری از توان تخصص داخلی و تجهیز گروه ارزیاب متشکل از متخصصان حوزه آتش‌نشانی شرکت ملی گاز انجام می‌شود. 

براین اساس، از آنجا که داشتن آمادگی جسمانی بالا از ویژگی‌های اصلی آتش‌نشانان است و به‌عنوان یکی از عوامل مهم در انتخاب و به‌کارگیری نیروهای آتش‌نشان در نظر گرفته می‌شود، طبق برنامه‌ریزی در سال ۱۴۰۰ و با در نظر گرفتن شرایط رنگ‌بندی کرونا در سطح کشور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دومین دوره این ارزیابی از هفته دوم آبان‌ماه در مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز و در صورت تشدید نشدن شرایط کرونایی، تا دو ماه آینده همه آتش‌نشانان شرکت ملی گاز ایران تحت ارزیابی قرار می‌گیرند.

https://roydadnaft.ir/12329کپی شد!