استفاده از حداکثر نیرو‌های حضوری در دستگاه‌ها/ کدام نهاد‌ها دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کنند؟

غلامرضا عباس پاشا معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران اظهار کرد: متاسفانه دستگاه‌ها از حداکثر حضوری که برای  کارکنان در شرایط قرمز توسط ستاد ملی مقابله با کرونا در نظر گرفته شده استفاده می‌کنند و در مشاغل غیر ضرور سقف حضور یک سومی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: وقتی که در دستور ستاد ملی مقابله با کرونا آمده تا یک سوم، یعنی کمتر از آن میزان هم می‌توانند نیرو‌ها به صورت حضوری به فعالیت بپردازند و این به دلیل نداشتن زیرساخت‌های الکترونیکی است. در اغلب دستگاه‌ها هم رئیس دستگاه مشاغل را ضروری تشخیص می‌دهد و ۵۰ درصد نیرو‌ها در دستگاه‌ها به صورت حضوری فعالیت دارند.

عباس پاشا بیان کرد: در این اوضاع که شرایط خوب نیست می‌طلبد که دستگاه‌ها صیانت از سرمایه‌های انسانی را با جدیت پیگیری کنند، ما هم نظارت‌ها را بیشتر می‌کنیم تا از این شرایط خارج شویم.

وی تصریح کرد: خدمات الکترونیکی باید هم برای کارکنان و هم برای ارباب رجوع افزایش یابد. خیلی از دستگاه‌ها این اقدامات را انجام داده‌اند، ولی متاسفانه ناقص بوده و مطلوب واقع نشده است. در اداره آموزش و پرورش و اداره برق این کار تا حدودی خوب انجام شده، ولی در اداراتی مثل تامین اجتماعی کمتر این موضوع رعایت می‌شود، به آن‌ها اخطار داده‌ایم تا کمتر نیاز به حضور فیزیکی ارباب رجوع باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: بازرسین ما برای بررسی صیانت سرمایه‌های انسانی و اجرای دورکاری به شرکت ملی نفت رفتند که متاسفانه این شرکت حتی اجازه ورود به بازرسین را نداد.

وی خاطر نشان کرد: مردم و کارمندان باید وضعیت قرمز موجود را جدی بگیرند و از عادی انگاری پرهیز کنند، در حال حاضر شرایط خوب نیست و نیاز است دست به دست هم بدهیم تا از این وضعیت خارج شویم. I

https://roydadnaft.ir/10002کپی شد!