سکوی یازدهم پارس جنوبی در خلیج فارس رنگ‌آمیزی شد

علیرضا عبادی با اشاره به برنامه‌ریزی برای رنگ‌آمیزی کامل سکوهای ۶، ۱۰ و ۱۱ پارس جنوبی گفت: در همین راستا پروژه خرید مصالح، آماده‌سازی سطوح، رنگ‌آمیزی، تأمین و تعویض قطعات معیوب سه سکوی ذکرشده و همچنین منطقه آبخور (Splash Zone) سکوهای فازهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۷، ۸ و ۹ مدتی است آغاز شده و هم‌اکنون در حال اجرا است. 

وی ضرورت نگهداری از سطوح فلزی و جلوگیری از زنگ‌زدگی و پوسیدگی تجهیزات در سکوهای دریایی را به منظور حفظ تولید ایمن و پایدار به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کلیه شرکت‌های تولیدی نفت و گاز جهان در دریا برشمرد و گفت: سرعت بالای فرآیند خوردگی سطوح فلزی در محیط دریا، یکی از معضلات اصلی سکوهای دریایی است که حفظ و ترمیم آنها، بخصوص همزمان با تداوم تولید به اتخاذ تصمیمات ویژه و برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد.

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با یادآوری اتمام موفقیت‌آمیز عملیات رنگ‌آمیزی کامل سکوی SPD6 در آبان‌ماه امسال، گفت: علی‌رغم شرایط نامساعد جوی و مواج بودن دریا، مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده عملیات رنگ‌آمیزی سکوی SPD11 هم از اواخر آبان‌ماه سال جاری آغاز و در چند روز گذشته به پایان رسید و تیم پروژه جهت ادامه عملیات به سکوی SPD10 منتقل شدند. 

عبادی با اشاره به ۲۹۰هزار نفر ساعت کار مستقیم و غیرمستقیم در عملیات رنگ‌آمیزی سکوی SPD11 گفت: با توجه به اینکه این سکو در حال تولید بوده و عملیات برشکاری، سنگ‌زنی و جوشکاری همزمان با شرایط تولیدی سکو انجام گرفت، لذا هماهنگی کامل با واحدهای ایمنی و عملیات تولید و درنظر گرفتن تمهیدات ویژه، مورد توجه قرار گرفت و خوشبختانه بدون وقوع هیچ حادثه‌ای به پایان رسید.

https://roydadnaft.ir/9317کپی شد!