بزرگ‌ترین مرکز آموزش بهداشت، محیط زیست و ایمنی شاغلین صنعت گاز در کنگان ایجاد می‌شود

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در نشست با مدیر منابع انسانی و کارشناسان آموزش مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: با همکاری این مجتمع بزرگ‌ترین مرکز آموزش بهداشت، محیط زیست و ایمنی( HSE) در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان برای توانمندسازی ۱۷ هزار شاغل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس راه اندازی خواهد شد.

عبدالمجید دراهکی افزود: این مرکز آموزشی در راستای توسعه مرکز تایید صلاحیت حرفه‌ای شاغلین گاز کشور در استان بوشهر راه اندازی خواهد شد.

او از تجهیز مرکز ملی مهارت گاز کشور با همکاری مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد و عنوان کرد: مرکز مهارت آموزی گاز کشور با ارائه ۱۸۰ استاندارد مهارتی در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تا پایان امسال با همکاری و مشارکت سازنده مجتمع بزرگ گاز پارس جنوبی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بیان کرد: برای ارتقای مهارت شاغلان صنایع، کاهش هزینه‌های تولید، ارتقای بهره‌وری و توسعه منابع انسانی شرکت‌ها و صنایع با همکاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌ها مراکز ارتقای مهارت جوار صنعت و درون کارگاهی در شرکت‌های زیر مجموعه مجتمع گاز پارس جنوبی ایجاد می‌شود.

در ادامه ی این نشست، مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی نیز با بیان اینکه مهارت آموزی رکن اصلی توسعه هر صنعت است، عنوان کرد: با همکاری مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تا پایان سال ۱۴۰۲ باید ۱۳ هزار نفر از شاغلان مجتمع گاز صلاحیت حرفه‌ای آن‌ها با شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای تایید شود.

اسحاق فرشیدی با تاکید بر سرمایه گذاری مجتمع گاز پارس جنوبی برای توسعه مهارت‌ها، افزود: راه اندازی مرکز آموزش ایمنی و بهداشت در مرکز آمزش فنی و حرفه‌ای کنگان برای مهارت آموزی تمام نیرو‌های زیر مجموعه شرکت ملی گاز خود نشان از این ادعا است.

او تاکید کرد: همه شاغلین در صنعت، نفت، گاز، و پتروشیمی باید آموزش‌های مهارتی را در حوزه HSE در این مرکز می‌گذرانند و گواهی مهارت دریافت کنند.

مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده نقشی اساسی در توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارد و این آموزش‌ها به صورت نمونه برای اولین بار در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

https://roydadnaft.ir/8181کپی شد!