قیمت جهانی نفت خام امروز ۳۰ مهر ۱۴۰۳

نفت خام برنت به ۷۳ دلار و ۴۴ سنت رسید

بهای معاملات نفت برنت ۳۸ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۷۳.۴۴ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۴ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۶۹.۶۶ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت روز دوشنبه پس از کاهش بیش از ۷ درصدی هفته گذشته تحت تاثیر نگرانی ها درباره تقاضا در چین، بزرگ ترین واردکننده نفت جهان و کاهش نگرانی ها درباره اختلالات احتمالی عرضه در خاورمیانه، به طور گسترده ای ثابت بود.

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات نفت برنت در ساعت ۰۷۴۷ به وقت گرینویچ ۳۸ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۷۳.۴۴ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۴ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۶۹.۶۶ دلار در هر بشکه رسید.

برنت هفته گذشته بیش از ۷ درصد و WTI حدود ۸ درصد کاهش قیمت داشته اند.

این بزرگ ترین کاهش هفتگی این قراردادها از دوم سپتامبر تاکنون به دلیل کند شدن رشد اقتصادی در چین و کاهش حق بیمه ریسک در خاورمیانه بوده است.

چین صبح روز دوشنبه همانطور که پیش بینی می شد نرخ وام دهی را کاهش داد که بخشی از بسته گسترده تری از اقدامات محرک برای احیای اقتصاد است.
داده های روز جمعه نشان داد که اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ با کم ترین سرعت رشد کرد و به نگرانی های فزاینده در مورد تقاضای نفت دامن زد.

مدیرعامل آرامکوی سعودی روز دوشنبه در یک کنفرانس انرژی در سنگاپور گفت که با توجه به افزایش حمایت سیاسی باهدف تقویت رشد و به دلیل افزایش تقاضا برای سوخت جت و مواد مایع به شیمیایی، هنوز نسبت به تقاضای نفت چین “نسبتا صعودی” است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز جمعه اعلام کرد تولید هفتگی این میدان نفتی ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به رکورد ۱۳.۵ میلیون بشکه در روز طی هفته منتهی به ۱۱ اکتبر رسیده است.

در همین حال، دو منبع به رویترز گفتند، همزمان با گسترش عملیات هوایی اسرائیل بر دارایی های مالی این گروه، آموس هوشتین، فرستاده آمریکا روز دوشنبه با مقامات لبنانی در بیروت درباره شرایط آتش بس میان اسرائیل و حزب الله گفت وگو خواهد کرد.

https://roydadnaft.ir/33347کپی شد!
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.