نفت خام برنت ۷۴ دلار و ۴۷ سنت شد

بهای معاملات نفت خام برنت ۲۲ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۷۴.۴۷ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۸ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۰.۸۶ دلار رسید.

نفت روز چهارشنبه تحت حمایت کاهش های اوپک پلاس و عدم اطمینان نسبت به آنچه ممکن است در آینده در مناقشه خاورمیانه رخ دهد، پس از آنکه نگرانی های تقاضا بازار را به پایین ترین حد خود از اوایل اکتبر در نشست قبلی رساند، ثابت ماند.

به گزارش رویداد نفت، بهای نفت روز سه شنبه به دلیل دورنمای ضعیف تر تقاضا و پس از گزارش رسانه ها مبنی بر اینکه اسرائیل به سایت های هسته ای و نفتی ایران حمله نخواهد کرد و ترس از اختلال در عرضه را کاهش می دهد، بیش از ۴ درصد سقوط کرد.

بهای معاملات نفت خام برنت ۲۲ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۷۴.۴۷ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۸ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۰.۸۶ دلار رسید.

با این حال، نگرانی از تشدید درگیری میان اسرائیل و گروه شبه نظامی مورد حمایت ایران حزب الله همچنان ادامه دارد. محدودیت عرضه اوپک پلاس تا دسامبر که برخی از اعضا قرار است شروع به باز کردن یک لایه کاهش کنند، برقرار است.

تاماس وارگا در شرکت کارگزاری نفت PVM گفت: ” در واقع پایان سال جاری ممکن است به دلیل قرائت مصرف سالم و محدودیت های اوپک پلاس سخت شود.”

با این حال، سال ۲۰۲۵ بسیار بهتر از سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد که فشار مطلق و نسبی نزولی بر قیمت نفت وارد می کند.

در طرف تقاضای نفت، هم سازمان کشورهای صادرکننده نفت و هم آژانس بین المللی انرژی در هفته جاری پیش بینی رشد تقاضای جهانی نفت را کاهش دادند و چین بخش عمده ای از این کاهش را به خود اختصاص داد.
محرک اقتصادی در چین نتوانسته است حمایت چندانی از قیمت نفت داشته باشد. به گزارش رسانه های محلی، چین ممکن است در طول سه سال ۶ تریلیون یوان (۸۵۰ میلیارد دلار)دیگر از اوراق قرضه خزانه داری ویژه جمع آوری کند تا اقتصاد در حال رکود را تحریک کند.

در ادامه آخرین اطلاعات موجودی نفت آمریکا را مشاهده می کنید. گزارش موسسه امریکن پترولیوم روز چهارشنبه و پس از آن روز پنجشنبه منتشر می شود. این گزارش ها یک روز دیرتر از حالت عادی پس از تعطیلات فدرال منتشر می شوند.

تحلیلگران نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر حدود ۱.۸ میلیون بشکه افزایش یافته است.

 

https://roydadnaft.ir/33289کپی شد!