قیمت جهانی نفت خام امروز ۱۴۰۳/۰۷/۰۶

نفت خام برنت به ۷۱ دلار و ۶۸ سنت رسید

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات نفت برنت در روز جمعه با ۸ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، در ۷۱.۶۸ دلار در هر بشکه بسته شد در حالیکه بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۶۷.۷۳ دلار رسید.

قیمت نفت روز جمعه ثابت ماند اما برای یک هفته در مسیر سقوط باقی ماند زیرا سرمایه گذاران انتظارات برای افزایش تولید از لیبی و گروه گسترده تر اوپک در برابر محرک های جدید از سوی چین را سبک سنگین کردند.

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات نفت برنت در روز جمعه با ۸ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، در ۷۱.۶۸ دلار در هر بشکه بسته شد در حالیکه بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۶۷.۷۳ دلار رسید.

بر مبنای هفتگی، نفت خام برنت تقریبا ۴ درصد کاهش یافت، در حالی که WTI در مسیر از دست دادن نزدیک به ۶ درصد بود.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار در فیلیپ نووا گفت: “تصمیم اخیر اوپک پلاس برای افزایش تولید تنها بر ابهام افزوده است” و افزود که بازار نفت در چند ماه گذشته با ضعیف شدن تقاضا دست و پنجه نرم کرده است.

” در حالی که مشخص نیست آیا محرک های چین به افزایش تقاضای سوخت منجر خواهد شد یا خیر، اما ممکن است همچنان به بازار نفت مهلت دهد.”

بانک مرکزی چین روز جمعه نرخ بهره را کاهش داد و نقدینگی را به سیستم بانکی تزریق کرد و قصد دارد رشد اقتصادی را به سمت هدف امسال که حدود ۵ درصد است، بازگرداند.

انتظار می رود تدابیر مالی بیشتری قبل از تعطیلات چین که از اول اکتبر آغاز می شود، اعلام شود. نشست رهبران ارشد حزب کمونیست چین نشان داد که نگرانی ها در مورد افزایش فشارهای اقتصادی افزایش یافته است.
در همین حال، جناح های رقیب که ادعای کنترل بانک مرکزی لیبی را دارند، روز پنجشنبه توافقنامه ای را برای پایان دادن به اختلافات خود امضا کردند. در این مناقشه صادرات نفت خام از بیش از یک میلیون بشکه در ماه گذشته به ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه جاری کاهش یافته بود.

به طور جداگانه، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)و متحدانش که با نام اوپک پلاس شناخته می شوند، برنامه هایی را برای افزایش تولید به میزان ۱۸۰،۰۰۰ بشکه در هر ماه از دسامبر پیش رو خواهند داشت.
در گزارش روز چهارشنبه فایننشال تایمز آمده است که این افزایش برنامه ریزی شده به دلیل تصمیم عربستان سعودی برای کنار گذاشتن هدف ۱۰۰ دلاری قیمت نفت و کسب سهم بازار است.

عربستان سعودی بارها هدف قرار دادن قیمت مشخص نفت را رد کرده است و منابع این گروه بزرگ تر به رویترز گفتند که برنامه های افزایش تولید از دسامبر نشان دهنده تغییر عمده ای از سیاست موجود نیست.

https://roydadnaft.ir/33063کپی شد!