قیمت جهانی نفت خام امروز ۱۴۰۳/۰۷/۰۵

نفت خام برنت ۷۲ دلار و ۱۹ سنت شد

بهای معاملات نفت برنت ۱.۲۷ دلار یا ۱.۷ درصد کاهش یافت و به ۷۲.۱۹ دلار در هر بشکه رسید در حالیکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱.۱۸ دلار یا ۱.۷ درصد کاهش یافت و به ۶۸.۵۱ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت روز پنجشنبه تحت تاثیر اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه عربستان سعودی، بزرگ ترین صادرکننده نفت خام جهان، از هدف قیمتی خود برای افزایش تولید دست خواهد کشید، کاهش یافت.

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات نفت برنت ۱.۲۷ دلار یا ۱.۷ درصد کاهش یافت و به ۷۲.۱۹ دلار در هر بشکه رسید در حالیکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱.۱۸ دلار یا ۱.۷ درصد کاهش یافت و از ۱۰۲۳ به وقت گرینویچ به ۶۸.۵۱ دلار در هر بشکه رسید. هر دو قرارداد روز پنجشنبه بیش از ۲ دلار کاهش یافت.

فایننشال تایمز روز پنجشنبه به نقل از افرادی که با این موضوع آشنا هستند، گزارش داد که عربستان سعودی در حال آماده شدن برای کنار گذاشتن هدف قیمت غیررسمی ۱۰۰ دلار برای هر بشکه نفت خام است و آماده افزایش تولید می شود.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت به رهبری ریاض به همراه متحدان این گروه از جمله روسیه موسوم به اوپک پلاس برای حمایت از قیمت ها تولید نفت را کاهش داده اند.

با این حال، باوجود افزایش عرضه سایر تولیدکنندگان به ویژه ایالات متحده و همچنین رشد ضعیف تقاضا در چین، قیمت ها در سال جاری میلادی نزدیک به ۶ درصد کاهش یافته است.

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک گفت: ” چشم انداز عرضه بیشتر از سوی لیبی و عربستان سعودی عامل اصلی ضعف اخیر بوده است.”

در بیانیه روز چهارشنبه سازمان ملل آمده است که نمایندگان شرق و غرب لیبی بر سر روند انتصاب رئیس بانک مرکزی توافق کردند، اقدامی که می تواند به حل بحران بر سر کنترل درآمد نفتی این کشور که صادرات را مختل کرده است، کمک کند.

داده های کشتیرانی نشان می دهد صادرات نفت خام لیبی در سپتامبر به طور متوسط حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز بوده است که از بیش از یک میلیون بشکه در اوت کم تر است.

با این حال، خبر بسته محرک جدید چین، خسارت های بیشتری را محدود کرد.

مقامات ارشد دولتی در چین، بزرگ ترین وارد کننده نفت خام جهان، روز پنجشنبه متعهد شدند “هزینه های مالی لازم” را برای تحقق هدف رشد اقتصادی امسال که حدود ۵ درصد است، به کار گیرند و مشکلات جدید را تایید کنند و علاوه بر تدابیر اعلام شده در هفته جاری، انتظارات بازار برای محرک های جدید را افزایش دهند.

https://roydadnaft.ir/33052کپی شد!