وزیر نفت عراق: «امتیاز اکتشاف گاز در ۱۰ منطقه را به شرکت‌های آمریکایی پیشنهاد خواهیم کرد»

«حیان عبدالغنی» وزیر نفت عراق اعلام کرد: «طی سفر آتی به واشنگتن، قصد داریم ۱۰ منطقه را برای اکتشاف گاز به شرکت‌های آمریکایی پیشنهاد دهیم.»

«حیان عبدالغنی» وزیر نفت عراق اعلام کرد: «طی سفر آتی به واشنگتن، قصد داریم ۱۰ منطقه را برای اکتشاف گاز به شرکت‌های آمریکایی پیشنهاد دهیم.»

به گزارش رویداد نفت به نقل از الجزیره، این اقدام به عنوان بخشی از تلاش‌های بغداد برای جذب سرمایه‌گذاری‌های آمریکایی در بخش انرژی پس از دوره‌های قبلی صدور مجوز انجام می‌شود که شرکت‌های چینی امتیاز اکتشاف اکثریت میادین را به دست آوردند.

عبدالغنی گفت: مرحله پنجم تکمیلی و مرحله ششم صدور مجوز شامل ۲۹ قطعه و میدان است که قرارداد ۱۴ مورد از آنها فسخ شده و مابقی حدود ۱۰ میدان گازی است که شرکت‌ها برای آن درخواست نداده‌اند روند پیشنهاد آن طی مرحله جدید صدور مجوز انجام خواهد شد.

وی افزود: وزارت نفت در حال برنامه ریزی برای ارائه این فرصت‌های سرمایه‌گذاری گازی به شرکت‌های تخصصی است و به زودی برای این منظور به آمریکا سفر خواهیم کرد، در نظر داریم این فرصت‌ها را به شرکت‌های بین‌المللی آمریکایی پیشنهاد کنیم.

وزیر نفت عراق تصریح کرد: عراق پروژه سرمایه‌گذاری گازی جدید در میدان نفتی الفیحاء در جنوب این کشور را تا پایان سال جاری با ظرفیت ۱۲۵ میلیون فوت مکعب راه اندازی خواهد کرد و این پروژه یک عنصر اساسی در استراتژی عراق برای تقویت زیرساخت‌های انرژی است.

ابتکار اخیر در پی توافق‌هایی با هدف افزایش تولید نفت و گاز عراق برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌هایی انجام می‌شود که در حال حاضر به شدت به واردات گاز از ایران متکی هستند.

خبرگزاری عراقی به نقل از عبدالغنی گفت: «وزارت نفت پیشنهاد حفر چاه اکتشافی در منطقه العنز با ظرفیت هزار میلیون فوت مکعب را ارائه کرد همچنین پروژه سرمایه گذاری گاز الحلفایه با ظرفیت ۳۰۰ میلیون فوت مکعب را افتتاح کرد.»

در اواسط ماه گذشته، وزارت نفت عراق اعلام کرد که قراردادهایی را برای توسعه ۱۳ بلوک اکتشافی و میادین نفت و گاز امضا کرد.

مقامات نفتی عراق اعلام کرده‌اند: بغداد از طریق مرحله ششم اعطای مجوز اکتشاف به دنبال آن است که تولید گاز طبیعی خود را افزایش دهد و از آن برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها استفاده کند که به شدت به گاز وارداتی وابسته هستند.»

https://roydadnaft.ir/32746کپی شد!
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.