آخرین وضعیت ساخت پایه سکو‌های میدان گازی بلال و فاز ۱۱

احسان محمدی مجری میدان مشترک گازی بلال از پیشرفت ساخت ۵۵ درصدی پایه سکوی میدان گازی بلال خبر داد و گفت: براساس برنامه کاری، عملیات ساخت جکت سکوی این طرح اوایل مهرماه امسال پایان می‌یابد و برای برنامه نصب آن نیز در آبان‌ماه اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از روند ساخت سازه‌های دریایی میدان گازی بلال و فاز ۱۱ پارس جنوبی در شرکت صدرا در بوشهر بازدید کرد.

به گزارش رویداد نفت؛ توسعه میدان گازی بلال و فاز ۱۱ پارس جنوبی از سوی شرکت ملی نفت ایران و تحت نظارت شرکت نفت و گاز پارس در قالب قرارداد مهندسی، تامین کالا، ساخت و نصب (EPCI) به شرکت پتروپارس به عنوان پیمانکار عمومی طرح واگذار شده و سازه چهارپایه سکو‌های این طرح‌ها توسط شرکت صدرا درحال ساخت است.

در این بازدید میدانی از مراحل ساخت پایه سکوی میدان گازی بلال و سکوی ۱۱A، مجریان بخش کارفرما و پیمانکاران این طرح‌ها گزارشی از پیشرفت کار در بخش‌های مهندسی، تامین کالا، ساخت و نصب ارائه کردند.

مجری میدان مشترک گازی بلال با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای رفع موانع پیش روی این طرح و تسریع در تحقق سنگ‌نشانه‌ها و برنامه‌های تعیین شده به منظور ساخت چهارپایه سکوی میدان گازی بلال گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات چرخش و اتصال اجزاء چهارپایه (Roll up) سکوی گازی این طرح ظرف مدت دو هفته آینده در دستور کار قرار دارد.

احسان محمدی از پیشرفت ساخت ۵۵ درصدی پایه سکوی میدان گازی بلال خبر داد و گفت: براساس برنامه کاری، عملیات ساخت جکت سکوی این طرح اوایل مهرماه امسال پایان می‌یابد و برای برنامه نصب آن نیز در آبان‌ماه اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پایش مستمر روند ساخت سازه پایه سکوی این طرح توسط تیم کنترل طرح درحال انجام است، افزود: با توجه به اینکه پایه سکوی پیش‌نیاز حفاری و استقرار سکو در میدان گازی است، تکمیل این طرح بسیار مهم و کلیدی را به طور مستمر پیگیری می‌کنیم و انتظار داریم مطابق برنامه‌ریزی، جکت در تاریخ تعیین‌شده در موقعیت بلوک گازی بلال نصب و با استقرار دکل حفاری، عملیات حفر چاه‌ها آغاز شود.

مجری طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی نیز پیشرفت کلی ساخت پایه سکوی ۱۱ A این طرح را ۵۲ درصد اعلام کرد و گفت: در بخش مهندسی، معادل ۵۰ درصد، تامین کالا ۹۱ درصد و در بخش اجرا با توجه به شروع عملیات ساخت از ابتدای خردادماه امسال، ۲۸ درصد پیشرفت ثبت شده است.

محمدرضا رجایی افزود: پایه سکوی ۱۱ A، وزنی معادل ۴ هزار تن و ۷۵ متر ارتفاع دارد و شامل ۴ پایه، ۵ صفحه میانی و سایر ملحقات است که کار ساخت پایه‌ها به طور کامل پایان یافته و صفحات میانی نیز درحال ساخت هستند.

وی با اشاره به اینکه مطابق برنامه‌ریزی و تعهد پیمانکار، عملیات چرخش و اتصال اجزاء پایه سکوی ۱۱ A در شهریورماه تعیین شده است، افزود: عملیات ساخت این سازه تا اوایل آذر امسال تکمیل و پس از حمل به دریا، دی امسال در موقعیت سکو نصب خواهد شد.

https://roydadnaft.ir/32152کپی شد!
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.