اجرای فاز‌نخست طرح جامع اشتغال زایی از سوی شرکت پالایش گاز فجر جم

مدیرعامل شرکت پالایش گازفجرجم از آغاز فاز نخست طرح جامع اشتغال زایی محیط پیرامون در راستای مسئولیت های اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رویداد نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سید محمد مهدی هاشمی با بیان این که با توجه به تغییر نگرش نسلی به وجود آمده ۲ موضوع اصلی اشتغال و عدم انگیزه و امید به آینده از معضلات اصلی شناسایی شده در جامعه‌ی پیرامونی بوده است، اظهار کرد: بر همین اساس کمیته مسئولیت های اجتماعی شرکت پالایش گازفجرجم از سال گذشته این موضوعات را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده و فاز اول طرح جامع اشتغال زایی را در سطح شهرستان کلید زده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گازفجرجم گفت: این فاز شامل اقداماتی نظیر ایجاد رشته‌های فنی و حرفه‌ای ایمنی و آتش نشانی ، برق و ابزار دقیق در مقطع هنرستان ، ایجاد مرکز آموزش جوار کارگاهی و برگزاری دوره آمادگی متقاضیان استخدام در شرکت های نفت و گاز منطقه است.

وی یکی از علل ریشه‌ای عدم پذیرش جوانان بومی در آزمون های استخدامی شرکت های منطقه، را عدم آشنایی با مسائل تخصصی درسی و تکنیک های عمومی مصاحبه دانست و اظهار داشت: در یکی از دوره‎هایی که در همین راستا برگزار شد بیش ۳۵۰ نفر شرکت کردند و در این بین خوشبختانه بیش از ۵۰ درصد از افراد جذب شده ی نهایی از نفرات شرکت کننده در این دوره هستند.

هاشمی اضافه کرد: در موضوع عدم انگیزه و امید به آینده نیز کمیته مسئولیت های اجتماعی شرکت با تمرکز بر جامعه دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه ی دوم و والدین آنها،  با استفاده از اساتید روانشناس دانشگاه شهید بهشتی تهران بیش از ۳۰۰۰ نفر ساعت کارگاه انگیزشی و هویت فردی برگزار کرده که در نوع خود کم نظیر بوده و تقریبا بخش اعظم دانش اموزان هم جوار را پوشش داده است.

وی گفت: اعتقاد داریم با این رویکرد، کمک پایدارتری به محیط پیرامون می شود و انشالله در دراز مدت نتایج آن نیز برای مردم ملموس خواهد بود.

منبع: روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجرجم

https://roydadnaft.ir/25196کپی شد!