کارت اضطراری سوخت در همه جایگاه‌های عرضه وجود دارد/ لزوم اجرای سیاست‌های غیرقیمتی با هدف توزیع یک‌پارچه سوخت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برای همه جایگاه‌های عرضه سوخت کارت اضطراری در نظر گرفته‌ایم و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

علی‌اکبر نژادعلی امروز (دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری در تشریح طرح سامان‌دهی کارت‌های اضطراری در جایگاه‌های عرضه سوخت اظهار کرد: برای همه جایگاه‌های عرضه سوخت کارت اضطراری در نظر گرفته‌ایم. هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و کارت آزاد در سراسر جایگاه‌های سوخت موجود است.

وی با بیان اینکه بر اساس تکلیف قانونی، تا پایان امسال حجم استفاده از کارت‌های سوخت شخصی باید به ۹۰ درصد افزایش یابد، افزود: هم‌اکنون در شرایط هم‌ترازی تولید و مصرف بنزین قرار داریم و تاکنون واردات انجام نشده، اما مصرف بنزین کشور امسال ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه طرح‌های توسعه‌ای پالایشی به‌منظور افزایش ظرفیت تولید بنزین در کشور با جدیت در پالایشگاه‌های کشور در حال پیگیری و اجراست، تصریح کرد: برای توزیع یکنواخت و یکپارچه سوخت در کشور ناچار به اجرای سیاست‌های غیرقیمتی هستیم.

نژادعلی ادامه داد: با اجرای طرح سامان‌دهی کارت‌های اضطراری جایگاه‌های سوخت، حجم استفاده از کارت‌های سوخت شخصی به ۳۵ درصد رسیده است، همچنین ۴۵۰ هزار کارت تولیدشده هم‌اکنون در باجه‌های معطله پست قرار دارد که نیازمند پیگیری از سوی مالکان است.

وی گفت: امکان تهیه کارت سوخت المثنی در کشور فراهم است و هم‌اکنون ۳۸۰ هزار کارت سوخت المثنی در نوبت صدور قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در کشور ۱۲ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی دارند که لازم است‌ با فرهنگ‌سازی در این زمینه، مقدار استفاده از این سوخت پاک افزایش یابد.

https://roydadnaft.ir/23793کپی شد!