آغاز تعمیرات اساسی واحد های پالایشگاه تهران

رئیس تعمیرات و نگهداری شرکت پالایش نفت تهران از آغاز تعمیرات اساسی واحد های آیزوماکس جنوبی، هیدروژن و گوگرد سازی شرکت پالایش نفت تهران خبر داد.

محمد علی هاشمی با اعلام این خبر گفت: تعمیرات اساسی واحدهای آیزوماکس جنوبی، هیدروژن و گوگرد سازی شرکت پالایشگاه نفت تهران علی‎رغم شرایط خاص حاکم بدلیل شیوع کرونا و الزام به رعایت دستورالعمل های بهداشتی خاص از یکشنبه ۲۵ مهر آغاز خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: در تعمیرات اساسی واحدآیزوماکس جنوبی که به مدت ۲۸ روز کاری به طول خواهد انجامید ۱۰۲ دستورکار ارجاعی به اداره تعمیرات اجرا می شود، همچنین در تعمیرات اساسی واحد هیدروژن ۴۴ دستورکار و در تعمیرات اساسی واحد گوگرد سازی ۲۲ دستور کار انجام خواهد شد. علاوه بر آن تعمیرات اساسی واحد های آب ترش ۲ و آمین جنوبی نیز در دستور کار است.

وی تداوم تولید، جلوگیری از خرابی‌ها، افزایش عمر تجهیزات و کاهش ضریب خطرپذیری واحدها را دلایل اصلی انجام تعمیرات اساسی واحد های پالایشی توصیف کرد و گفت: تعمیرات اساسی که در پالایشگاه‌های نفت از جمله پالایشگاه نفت تهران انجام می‌شود،  تعمیرات پیشگیرانه است، به‌گونه‌ای که با افزایش ضریب ایمنی، خللی در فرآیند تولید آنها ایجاد نشود.

گفتنی است واحد آیزوماکس جنوبی شرکت پالایش نفت تهران با ظرفیت ۱۷هزار بشکه در روز، آیزوفید حاصل از برج تقطیر در خلاء را به محصولات میان تقطیر، بنزین و گاز مایع تبدیل می کند.

https://roydadnaft.ir/12002کپی شد!