قیمت جهانی نفت خام امروز ۲ آبان ۱۴۰۳

نفت خام برنت به ۷۵ دلار و ۵۴ سنت رسید

بهای معاملات نفت برنت ۵۰ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۷۵.۵۴ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵۰ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۷۱.۲۴ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت روز چهارشنبه پس از آنکه داده های صنعتی نشان داد موجودی نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار افزایش یافته است، کاهش یافت، هر چند این کاهش در حالی بود که بازار شاهد تلاش های دیپلماتیک در خاورمیانه پس از ادامه حملات اسرائیل به غزه و لبنان بود.

به گزارش رویداد نفت به نقل از رویترز، بهای معاملات نفت برنت ۵۰ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش یافت و در ۰۶۴۰ به وقت گرینویچ به ۷۵.۵۴ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵۰ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۷۱.۲۴ دلار در هر بشکه رسید.

معاملات آتی سکه در دو جلسه قبلی این هفته بیشتر شد.

“بازار همچنان منتظر پاسخ اسرائیل به حمله موشکی ایران است”.

به گفته یک مقام ارشد وزارت امور خارجه، بلینکن “گفتگوهای گسترده ای” با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و رهبران ارشد اسرائیل انجام داد و از آن ها خواست تا کمک های بشردوستانه بیشتری به غزه برسانند.

اسرائیل روز سه شنبه همچنین تایید کرد که هاشم صفی الدین، وارث حسن نصرالله، رهبر فقید حزب الله را که ماه گذشته در حمله اسرائیل به این گروه شبه نظامی لبنانی مورد حمایت ایران کشته شد، کشته است.
یپ جون رونگ، استراتژیست بازار در IG گفت: ” شرکت کنندگان در بازار قیمت گذاری کردند که درگیری های خاورمیانه برای مدت طولانی تری ادامه یابد، با یک توافق آتش بس به طور بالقوه شاهد بن بست هستیم.”

یاپ افزود: تلاش های محرک اخیر چین ممکن است به معنای موفقیت در تثبیت شرایط یا حتی بهبود پایدارتر پیش رو باشد که ممکن است بر تقاضای نفت تاثیر مثبت بگذارد.

در همین حال به گزارش منابع بازار به نقل از آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه، ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته ۱.۶۴ میلیون بشکه افزایش یافت و بر قیمت ها تاثیر گذاشت. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز از افزایش ۳۰۰ هزار بشکه ای ذخایر نفت خام خبر دادند.

داده های رسمی موجودی نفت دولت آمریکا روز چهارشنبه ساعت ۱۰: ۳۰ صبح به وقت ایران (۱۴۳۰ به وقت گرینویچ)منتشر می شود.

جیم ریتربوش از ریتربوش و اسوشیتدپرس در فلوریدا در یادداشتی اعلام کرد: با نوسان قیمت نفت از بیش از حد فروخته شده به بیش از حد در بازه های زمانی کوتاه، حفظ موقعیت در دو سوی بازار می تواند چالش برانگیز باشد.

گلدمن ساکس روز سه شنبه گفت انتظار دارد قیمت نفت در سال ۲۰۲۵ براساس مازاد متوسط نفت خام و ظرفیت مازاد در میان تولیدکنندگان اوپک که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان تحت رهبری روسیه را تشکیل می دهند، به طور متوسط ۷۶ دلار در هر بشکه باشد.

https://roydadnaft.ir/33375کپی شد!