قیمت جهانی نفت خام امروز ۱ آبان ۱۴۰۳

نفت برنت ۷۴ دلار و ۹ سنت شد

بهای معاملات نفت برنت با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۷ درصد کاهش، در ۷۴.۰۹ دلار بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر ۲۰ سنت کاهش یافت و در ۷۰.۳۶ دلار در هر بشکه در روز گذشته به عنوان ماه میلادی جاری معامله شد.

قیمت نفت روز سه شنبه در حالی که دیپلمات ارشد آمریکا تلاش ها برای برقراری آتش بس در خاورمیانه را تجدید کرد و رشد تقاضا در چین، بزرگ ترین واردکننده نفت جهان را کند کرد، نزدیک به ۷۴ دلار در هر بشکه تثبیت شد.

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۷ درصد کاهش، در ۷۴.۰۹ دلار در ۰۸۵۵ به وقت گرینویچ بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر ۲۰ سنت کاهش یافت و در ۷۰.۳۶ دلار در هر بشکه در روز گذشته به عنوان ماه میلادی جاری معامله شد.

بهای معاملات این بازار برای تحویل در دسامبر که به زودی به ماه اول تبدیل خواهد شد، ۲۲ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۶۹.۸۲ دلار در هر بشکه رسید.

هر دو شرکت برنت و دبلیو تی ای روز دوشنبه نزدیک به ۲ درصد بالاتر نشستند و برخی از کاهش بیش از ۷ درصدی هفته گذشته را جبران کردند، بدون اینکه جنگ در خاورمیانه متوقف شود و بازار هنوز نگران انتقام احتمالی اسرائیل علیه ایران است که بالقوه منجر به اختلال در عرضه نفت می شود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه وارد اسرائیل شد، اولین توقف در سفر خاورمیانه ای که در آن به دنبال احیای مذاکرات برای پایان دادن به جنگ غزه و خنثی کردن درگیری های پراکنده در لبنان خواهد بود.
ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالا در شرکت راکوتن سکیوریتی گفت: قیمت نفت خام در واکنش به اخبار مختلف از خاورمیانه در حال نوسان بوده است، زیرا این وضعیت بین تشدید و کاهش نوسان است.

وی افزود، بازار همچنان تاثیر اقدامات محرک پکن و بهبود فعالیت های اقتصادی آمریکا را می سنجد اما دستاوردها احتمالا با عدم اطمینان مداوم درباره چشم انداز کلی اقتصاد جهانی محدود خواهد ماند.
داده های روز جمعه نشان داد اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ با کم ترین سرعت رشد کرد و به نگرانی های فزاینده درباره تقاضای نفت دامن زد.
رئیس آژانس بین المللی انرژی روز دوشنبه گفت: انتظار می رود رشد تقاضای نفت چین در سال ۲۰۲۵ علی رغم اقدامات محرک اخیر پکن ضعیف باقی بماند زیرا اقتصاد شماره ۲ جهان ناوگان خودروسازی خود را برقی می کند و با سرعت کمتری رشد می کند.

رئیس غول نفتی دولتی عربستان روز دوشنبه گفت: با این حال، آرامکوی سعودی (۲۲۲۲.SE)نسبت به تقاضای نفت چین به ویژه در سایه بسته محرک دولت که هدف آن افزایش رشد است، “نسبتا صعودی” است.
پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد در شرکت کارگزاری فیلیپ نووا گفت: همچنین در کاهش فشار بر بازار نفت، قدرت دلار آمریکا که ناشی از کاهش تدریجی تورم جهانی است، نقش داشت.

یک دلار قوی تر معمولا بر قیمت نفت سنگینی می کند چرا که باعث می شود کالای با قیمت سبز برای دارندگان غیردلاری گران تر خریداری شود.

نظرسنجی اولیه رویترز نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا احتمالا هفته گذشته افزایش یافته است، در حالی که موجودی فراورده های تقطیر و بنزین کاهش یافته است.

https://roydadnaft.ir/33359کپی شد!
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.