قیمت جهانی نفت خام امروز ۲۴ مهر ۱۴۰۳

نفت خام برنت به ۷۳ دلار و ۹۵ سنت رسید

بهای معاملات نفت برنت ۳.۵۱ دلار یا ۴.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۳.۹۵ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت ۳.۴۸ دلار یا ۴.۷ درصد کاهش یافت و به ۷۰.۳۵ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت روز سه شنبه به دلیل دورنمای ضعیف تر تقاضا و پس از آن که یک گزارش رسانه ای اعلام کرد اسرائیل مایل است به اهداف نفتی ایران حمله نکند و ترس از اختلال در عرضه را کاهش داد، بیش از ۴ درصد سقوط کرد.

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات نفت برنت ۳.۵۱ دلار یا ۴.۵ درصد کاهش یافت و در ۰۹۱۱ به وقت گرینویچ به ۷۳.۹۵ دلار در هر بشکه رسید که پایین ترین قیمت از دوم اکتبر بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت ۳.۴۸ دلار یا ۴.۷ درصد کاهش یافت و به ۷۰.۳۵ دلار در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص در روز دوشنبه حدود ۲ درصد پایین تر قرار گرفته بودند. آن ها تاکنون حدود ۵ دلار کاهش قیمت داشته اند و تقریبا پس از نگرانی سرمایه گذاران از احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران به تلافی حمله موشکی روز اول اکتبر، سود انباشته خود را از دست داده اند.

روزنامه واشنگتن پست اواخر روز دوشنبه گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به آمریکا گفته است که اسرائیل مایل به حمله به اهداف نظامی ایران است نه اهداف هسته ای یا نفتی.
اسرائیل روز دوشنبه اهداف خود را در جنگ علیه شبه نظامیان حزب الله در لبنان گسترش داد و در یک حمله هوایی در شمال این کشور دست کم ۲۱ نفر را کشت.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار در فیلیپ نوا، گفت: “کاهش تقاضا باعث شده است تا معامله گران” حق بیمه جنگ ” را از قیمت ها پس بگیرند.”

با این حال، ژئوپلیتیک همچنان به حمایت از نفت در این سطح ادامه می دهد. بدون ژئوپلیتیک در این معادله، نفت حتی بیشتر و شاید حتی کم تر از ۷۰ دلار در هر بشکه در بحبوحه ضعیف شدن روایت تقاضا سقوط می کرد.”

هم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)و هم آژانس بین المللی انرژی (IEA)در هفته جاری پیش بینی های خود برای رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴ را کاهش دادند و چین بخش عمده ای از این کاهش ها را به خود اختصاص داد.

اوپک پیش بینی کرده است که تقاضای جهانی در این سال بسیار قوی تر از IEA باشد. اما جان اوانز در کارگزار نفتی PVM گفت: ” اجرای تعدیلات کم تر آن چیزی از پذیرش تفکر آرزومندانه است.”

براساس نظرسنجی رویترز، داده های گمرکی چین نشان داد که واردات نفت سپتامبر نسبت به سال قبل کاهش یافته است و رشد اقتصادی این کشور نیز احتمالا از هدف پکن برای سال ۲۰۲۴ کم تر خواهد بود.

https://roydadnaft.ir/33279کپی شد!