قیمت جهانی نفت خام امروز ۲۳ مهر ۱۴۰۲

قیمت نفت خام برنت به ۷۷ دلار و ۶۹ سنت رسید

بهای معاملات نفت برنت با ۱.۳۵ دلار یا ۱.۷ درصد کاهش، در ۷۷.۶۹ دلار در هر بشکه به وقت گرینویچ بسته شد، در حالیکه بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۳۲ دلار یا ۱.۷۵ درصد کاهش، به ۷۴.۲۴ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت روز دوشنبه با شکست طرح های محرک چین در جلب اعتماد سرمایه گذاران، تمام دستاوردهای هفته گذشته را از بین برد و این در حالی است که بازار همچنان در آستانه حملات احتمالی اسرائیل به زیرساخت های نفتی ایران قرار دارد.

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات نفت برنت با ۱.۳۵ دلار یا ۱.۷ درصد کاهش، در ۷۷.۶۹ دلار در هر بشکه به وقت گرینویچ بسته شد، در حالیکه بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۳۲ دلار یا ۱.۷۵ درصد کاهش، به ۷۴.۲۴ دلار در هر بشکه رسید. برنت هفته گذشته ۹۹ سنت و WTI ۱.۱۸ دلار صعود کردند.

براساس اطلاعات رسمی که روز شنبه منتشر شد، فشارهای تورمی چین در ماه سپتامبر بدتر شد. یک کنفرانس مطبوعاتی در همان روز باعث شد سرمایه گذاران درباره اندازه کلی یک بسته محرک برای احیای ثروت دومین اقتصاد بزرگ جهان حدس بزنند.
تاماس وارگا از کارگزاری نفت PVM گفت: ” اقدامات محرک پولی چین نتوانست تحریک کننده باشد و تعهد آخر هفته از سوی وزارت دارایی برای استقراض بیشتر بر روی کلیشه ها و عبارات طولانی بود اما بر روی جزئیات اطمینان بخش و متقاعد کننده کوتاه بود.”

” فشار منفی بر قیمت های تولید کننده در ماه سپتامبر در میان تقاضای ضعیف مصرف کننده تثبیت شد.”

براساس گزارش اداره ملی آمار، شاخص قیمت مصرف کننده چین ماه گذشته انتظارات را از دست داد، در حالی که شاخص قیمت تولید کننده با ۲.۸ درصد کاهش در سال به بالاترین سرعت در شش ماه گذشته رسید.
اخبار منفی چین بر نگرانی های بازار از احتمال طولانی شدن واکنش اسرائیل به حمله موشکی اول اکتبر ایران که می تواند تولید نفت را مختل کند، افزود.

آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که به همراه یک سیستم ضد موشکی پیشرفته در یک استقرار بسیار غیرمعمول به منظور تقویت دفاع هوایی این کشور به اسرائیل نیرو اعزام خواهد کرد.
اشلی کلتی، تحلیلگر پانمور لیبروم گفت: ” احساس عمومی این است که بازارها پیش از پاسخ اسرائیل به ایران آب می خورند و تا زمانی که وضعیت در خاورمیانه روشن تر نشود، هیچ جهت گیری واقعی برای قیمت ها وجود ندارد.”

مقامات می گویند، آمریکا به طور خصوصی از اسرائیل خواسته است تا واکنش خود را برای جلوگیری از آغاز یک جنگ گسترده تر در خاورمیانه تنظیم کند و رئیس جمهور بایدن علنا مخالفت خود را با حمله اسرائیل به سایت های هسته ای ایران و نگرانی های خود را در مورد حمله به زیرساخت های انرژی ایران اعلام کرده است.

https://roydadnaft.ir/33265کپی شد!