قیمت جهانی نفت خام امروز ۱۴۰۳/۰۷/۲۰

نفت برنت ۷۸ دلار و ۴۶ سنت شد

بهای معاملات نفت خام برنت ۹۴ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش یافت و در روز جمعه به ۷۸.۴۶ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۸۶ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۷۴.۹۹ دلار در هر بشکه رسید.

نفت روز جمعه پس از اینکه روز گذشته بالاتر نشست، عقب نشینی کرد، اما قیمت ها برای دومین افزایش هفتگی ثابت ماند زیرا سرمایه گذاران تاثیر آسیب طوفان بر تقاضای آمریکا در برابر هرگونه اختلال عرضه گسترده در صورت حمله اسرائیل به سایت های نفتی ایران را ارزیابی کردند.

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات نفت خام برنت ۹۴ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش یافت و در ۰۶۵۰ به وقت گرینویچ به ۷۸.۴۶ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۸۶ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۷۴.۹۹ دلار در هر بشکه رسید.

یاپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی ان گفت: ” قیمت های نفت به افزایش هفته به هفته خود ادامه می دهند و ریسک های ژئوپلیتیکی به این بازگشت دامن می زنند.” اما وی افزود که تردیدها در مورد موجودی بالای نفت خام و احتمالا کاهش تدریجی نرخ بانک مرکزی آمریکا، تظاهرات اخیر را به تعویق انداخته است.
در ایالات متحده، طوفان میلتون روز پنجشنبه پس از قطع یک مسیر مخرب در فلوریدا، به اقیانوس اطلس رسید و دست کم ۱۰ نفر را کشت و میلیون ها نفر را بدون برق رها کرد. این تخریب می تواند مصرف سوخت در برخی مناطق بزرگ ترین تولیدکننده و مصرف کننده نفت جهان را کاهش دهد.

هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس NS Trading، واحد اوراق بهادار نیسان، گفت: ” سرمایه گذاران در حال ارزیابی چگونگی تاثیر خسارات طوفان بر اقتصاد آمریکا و تقاضای سوخت هستند.”

وی گفت: ” قیمت های نفت احتمالا در سطح متوسط ۲۰۰ روزه فعلی شناور خواهند بود و نگرانی اصلی این است که آیا اسرائیل علیه تاسیسات نفتی ایران تلافی خواهد کرد یا خیر.”

میانگین ۲۰۰ روزه برای برنت ۸۱.۶۸ دلار در هر بشکه و ۷۷.۳۶ دلار برای WTI است.

پس از آنکه ایران در روز اول اکتبر بیش از ۱۸۰ موشک علیه اسرائیل پرتاب کرد و چشم انداز مقابله به مثل علیه تاسیسات نفتی ایران را افزایش داد، بهای نفت خام در این ماه افزایش یافت. اسرائیل هنوز واکنشی نشان نداده و قیمت نفت خام در طول هفته نسبتا ثابت مانده است.
با این حال، یواو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفته است که هر حمله ای علیه ایران “کشنده، دقیق و شگفت انگیز” خواهد بود.

ایران از چندین گروه که با اسرائیل می جنگند، از جمله حزب الله در لبنان، حماس در غزه و حوثی ها در یمن حمایت می کند.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد، در حملات پنجشنبه شب اسرائیل به مرکز بیروت ۲۲ نفر کشته و دست کم ۱۱۷ نفر زخمی شدند. منابع امنیتی لبنان اعلام کردند که در این حملات دست کم یک شخصیت ارشد حزب الله نیز هدف قرار گرفته است.
در همین حال، سه منبع حوزه خلیج فارس به رویترز گفتند: کشورهای حوزه خلیج فارس در حال لابی با واشنگتن برای جلوگیری از حمله اسرائیل به سایت های نفتی ایران هستند، زیرا نگران هستند که در صورت تشدید درگیری، تاسیسات نفتی آن ها از سوی نمایندگان تهران مورد حمله قرار گیرد.
در بخش عرضه، شرکت ملی نفت لیبی روز پنجشنبه اعلام کرد تولیدش را به سطح قبل از بحران بانک مرکزی این کشور بازگردانده و به ۱.۲۲ میلیون بشکه در روز رسانده است.

https://roydadnaft.ir/33233کپی شد!