اعمال فشار به دستگاه های نظارتی و تخریب شایستگان به قیمت ارتکاب تخلف رسانه ای

در چند روز‌گذشته برخی رسانه ها با انتشار تعدادی از مکاتبه های محرمانه دستگاه های نظارتی با شرکت ملی نفت، علاوه بر ارتکاب تخلف در انتشار مکاتبات محرمانه، بی انصافانه و بی رحمانه سعی در تخریب چهره های خدمتگذار مدیریت منابع انسانی کردند.

در چند روز‌گذشته برخی رسانه ها با انتشار تعدادی از مکاتبه های محرمانه دستگاه های نظارتی با شرکت ملی نفت، علاوه بر ارتکاب تخلف در انتشار مکاتبات محرمانه، بی انصافانه و بی رحمانه سعی در تخریب چهره های خدمتگذار مدیریت منابع انسانی کردند.

به گزارش رویداد نفت، در چند روز گذشته تعدادی از رسانه ها اقدام به انتشار مکاتبات محرمانه تعدادی از دستگاه های نظارتی با مدیریت منابع انسانی شرکت ملی نفت نمودند که همانطور که از محتوای نامه ها مشخص است دستگاه های نظارتی در حال انجام وظیفه ذاتی خود و رفع شبهات موجود هستند و قطعا اگر تخلفی هم انجام شده باشد فارغ از فشار رسانه ای، به آن رسیدگی خواهند کرد.

در ماده ۲ قانون مطبوعات کشور رسالتی که مطبوعات در نظام جمهوری اسلامی بر عهده دارد عبارت است از:

‌الف – روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم در یک یا چند زمینه مورد اشاره در ماده ۱.

ب – پیشبرد اهدافی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی بیان شده است.

ج – تلاش برای نفی مرزبندی های کاذب و تفرقه‌انگیز و قرار ندادن اقشار مختلف جامعه در مقابل یکدیگر، مانند دسته بندی مردم بر اساس نژاد،‌زبان، رسوم، سنن محلی و…

‌د – مبارزه با مظاهر فرهنگ استعماری (‌اسراف، تبذیر، لغو، تجمل‌پرستی، اشاعه فحشاء و…) و ترویج و تبلیغ فرهنگ اصیل اسلامی و گسترش‌فضائل اخلاقی.

ه – حفظ و تحکیم سیاست نه شرقی و نه غربی.

همانطور که در پاراگراف پیشین اشاره شده است یکی از وظایف رسانه ها روشن ساختن افکار عمومی است، یعنی یک رسانه وقتی از تخلف یا جرمی مطلع می شود با انعکاس آن، افکار عمومی و مدعی العموم و دستگاه های نظارتی را مطلع می‌نماید و در مرحله بعد دستگاه های نظارتی با پیگیری موضوع شبهات را برطرف نموده و در صورت وقوع تخلف یا جرم با آن برخورد خواهند کرد.

اما در روزهای گذشته تعدادی از رسانه ها با انتشار مکاتبات محرمانه تعدادی از دستگاه های نظارتی در خصوص آقای دکتر امیری، نه به هدف اطلاع رسانی به افکار عمومی، بلکه به هدف اعمال فشار به دستگاه های نظارتی و سرکار خانم خزایی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت در انتصابات آتی ایشان دست به این اقدام‌ زده اند ‌و همانطور که از محتوای نامه ها مشخص است مراجع نظارتی در حال انجام تحقیقات خود در راستای اجرای قانون هستند.

در پایان لازم ‌به ذکر است که درج اینگونه مطالب در رسانه ها علاوه بر ارتکاب تخلف انتشار مکاتبات محرمانه و ایجاد اخلال در انجام وظایف دستگاه های نظارتی باعث بازی با آبروی افراد‌ می‌شود، آبرویی‌ که امام صادق علیه السلام در مورد آن می‌فرمایند: حرمت آبروی مومن از حرمت کعبه بالاتر است.

https://roydadnaft.ir/33111کپی شد!