قیمت جهانی نفت خام امروز ۱۴۰۳/۰۷/۰۴

نفت خام برنت ۷۵ دلار و ۹ سنت شد

بهای معاملات نفت برنت با ۸ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، در ۷۵.۰۹ دلار در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۳ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۷۱.۴۳ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر ارزیابی مجدد سرمایه گذاران از توانایی طرح های محرک چین برای تقویت اقتصاد این کشور و در عین حال کاهش ذخایر نفت خام و سوخت آمریکا، تغییر چندانی نداشت.

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات نفت برنت در ساعت ۰۸۴۴ به وقت گرینویچ با ۸ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، در ۷۵.۰۹ دلار در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۳ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۷۱.۴۳ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت ها روز سه شنبه پس از آنکه چین شدیدترین محرک اقتصادی خود از زمان همه گیری کووی د -۱۹ را با کاهش نرخ بهره و بودجه دولتی اعلام کرد، حدود ۱.۷ درصد افزایش یافت.
با این حال تحلیلگران هشدار دادند که برای افزایش اعتماد به دومین اقتصاد بزرگ جهان به کمک مالی بیشتری نیاز است و این امر تاثیر اولیه بر قیمت نفت را از بین می برد.

یپ جون رونگ، استراتژیست بازار در IG گفت: ” فقدان رویکرد مالی محکم تر هنوز برخی تردیدها را در مورد اینکه آیا افزایش اقتصادی می تواند حفظ شود یا خیر، برانگیخته است.”

ییپ گفت در مجموع کششی برای بازار نفت وجود ندارد و معاملات کم تر از حد معمول است که احتمالا به دلیل کاهش اعتماد مصرف کنندگان آمریکایی است. این میزان در ماه سپتامبر به پایین ترین حد خود در سه سال گذشته رسید و نگرانی خاصی در مورد در دسترس بودن مشاغل وجود داشت.

جیووانی استاونوو، تحلیلگر UBS گفت: شرکت کنندگان در بازار این سوال را مطرح می کنند که آیا اقدامات محرک اخیر بانک خلق چین برای حمایت از رشد تقاضای نفت و اقتصاد چین کافی است یا خیر.

وی افزود: ” من هنوز شاهد افزایش بیشتر قیمت نفت خام هستم و موجودی نفت همچنان در سطح جهانی در حال کاهش است.”

براساس آمار روز سه شنبه موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته ۴.۳۴ میلیون بشکه کاهش یافت در حالی که موجودی بنزین ۳.۴۴ میلیون بشکه و ذخایر تقطیر ۱.۱۲ میلیون بشکه کاهش یافت.

در خاورمیانه، تشدید درگیری میان حزب الله لبنان و اسرائیل که مورد حمایت ایران است، از قیمت نفت خام نیز حمایت کرد و موشک های فرامرزی پرتاب شده توسط هر دو طرف، ترس از درگیری گسترده تر را افزایش داد.
طوفانی که سواحل خلیج آمریکا را تهدید می کند، مسیر خود را به سمت فلوریدا و دور از مناطق تولید نفت و گاز در نزدیکی تگزاس، لوئیزیانا و می سی سی پی تغییر داده است.

 

https://roydadnaft.ir/33039کپی شد!