قیمت جهانی نفت خام در امروز ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

قیمت نفت برنت به ۷۴ دلار و ۴۶ سنت رسید

بهای معاملات نفت برنت برای نوامبر با ۸۱ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، به ۷۴.۴۶ دلار در هر بشکه در روز پنجشنبه رسید، در حالیکه بهای معاملات نفت برنت برای اکتبر نیز با ۱.۱ درصد افزایش، به ۷۱.۶۶ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت روز پنج شنبه پس از کاهش زیاد نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافت اما برنت هنوز در پایین ترین سطح سال یعنی زیر ۷۵ دلار در انتظار تقاضای جهانی ضعیف تر شناور بود.

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات نفت برنت برای نوامبر با ۸۱ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، به ۷۴.۴۶ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۷۵۰ به وقت گرینویچ رسید، در حالیکه بهای معاملات نفت برنت برای اکتبر نیز با ۱.۱ درصد افزایش، به ۷۱.۶۶ دلار در هر بشکه رسید. این شاخص ها پس از سقوط در اوایل تجارت آسیایی بهبود یافتند.

بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه نرخ بهره را نیم درصد کاهش داد. کاهش نرخ بهره معمولا فعالیت اقتصادی و تقاضای انرژی را افزایش می دهد، اما بازار آن را نشانه ای از بازار کار ضعیف تر آمریکا می داند که می تواند اقتصاد را کند کند.
تحلیلگران موسسه ANZ در یادداشتی گفتند: ” در حالی که کاهش ۵۰ واحدی قیمت ها به تندبادهای اقتصادی پیش رو اشاره دارد، پس از آنکه بانک مرکزی چشم انداز میان مدت نرخ ها را افزایش داد، سرمایه گذاران ناراضی باقی ماندند.”

تقاضای ضعیف از سوی اقتصاد کند چین نیز همچنان ادامه دارد.

داده های اداره آمار در آخر هفته نشان داد که تولید پالایشگاه در چین برای پنجمین ماه در ماه اوت کاهش یافته است. رشد تولیدات صنعتی چین نیز در ماه گذشته به پنج ماه کاهش یافت و فروش خرده فروشی و قیمت های جدید مسکن بیش از پیش تضعیف شد.

بازارها همچنین پس از انفجار واکی تاکی های مورد استفاده گروه مسلح لبنانی حزب الله در روز چهارشنبه در پی انفجارهای مشابه روز گذشته، مراقب حوادث خاورمیانه بودند.

منابع امنیتی گفتند که سازمان جاسوسی اسرائیل موساد مسئول این حملات بوده است، اما مقامات اسرائیلی در مورد این حملات اظهار نظری نکردند.

تحلیلگران سیتی می گویند انتظار دارند بازار نفت فصلی متقابل حدود ۰.۴ میلیون بشکه در روز از قیمت های نفت خام برنت در محدوده ۷۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه در طول سه ماهه آینده حمایت کند، اما این موقتی خواهد بود.

سیتی روز پنجشنبه در یادداشتی اعلام کرد: ” با بدتر شدن توازن جهانی نفت در اکثر سناریوها، ما هنوز ضعف قیمت مجدد در سال ۲۰۲۵ با برنت در مسیر ۶۰ دلار در هر بشکه را پیش بینی می کنیم.”

https://roydadnaft.ir/32983کپی شد!