قیمت جهانی نفت خام امروز ۱۴۰۳/۰۶/۲۶

قیمت نفت خام برنت ۷۱ دلار و ۹۹ سنت شد

بهای معاملات نفت برنت با ۳۸ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، در ۷۱.۹۹ دلار در هر بشکه در روز دوشنبه بسته شد. بهای معاملات نفت خام آمریکا برای اکتبر ۴۹ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و در ۶۹.۱۴ دلار در هر بشکه بسته شد.

قیمت نفت در معاملات آسیایی روز دوشنبه در بحبوحه انتظارات برای کاهش نرخ بهره آمریکا در هفته جاری افزایش یافت، هر چند صعود تحت تاثیر نگرانی های مداوم تقاضا و داده های ضعیف تر چین محدود شد.

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات نفت برنت برای نوامبر با ۳۸ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، در ۷۱.۹۹ دلار در هر بشکه به وقت گرینویچ بسته شد. بهای معاملات نفت خام آمریکا برای اکتبر ۴۹ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و در ۶۹.۱۴ دلار در هر بشکه بسته شد.

با از سرگیری تولید نفت خام خلیج مکزیک پس از طوفان فرانسین و با افزایش داده ها که افزایش هفتگی شمار دکل های آمریکا را نشان داد، هر دو قرارداد در نشست قبلی کاهش یافته بودند و نگرانی ها درباره کاهش اختلالات عرضه کاهش یافته بود.
با این حال، نزدیک به یک پنجم از تولید نفت خام و ۲۸ درصد از تولید گاز طبیعی در خلیج مکزیک پس از طوفان همچنان آفلاین هستند.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار فیلیپ نووا گفت: “بازارها بر تصمیمات آتی سیاست FOMC متمرکز شده اند و معامله گران احتمالا محتاط خواهند ماند” و افزود که قیمت ها هنوز توسط برخی نگرانی های عرضه با توجه به باقی ماندن برخی ظرفیت ها در خلیج مکزیک پشتیبانی می شوند.

انتظار می رود کمیته فدرال بازار آزاد طی نشست ۱۷ تا ۱۸ سپتامبر خود تصمیم گیری کند.

براساس گزارش CME FedWatch، پیش بینی های صندوق سرمایه گذاری فدرال نشان می دهد که سرمایه گذاران به طور فزاینده ای در حال شرط بندی هستند که بانک مرکزی آمریکا به جای ۲۵ bps، ۵۰ واحد پایه (bps)را کاهش خواهد داد.
نرخ بهره پایین تر معمولا هزینه استقراض را کاهش می دهد که می تواند فعالیت اقتصادی را افزایش دهد و تقاضا برای نفت را بالا ببرد.

با این حال، تحلیلگران نگران هستند که کاهش نرخ تهاجمی ۵۰ bps می تواند نشانه ای از نگرانی های اساسی رکود باشد، که برای تقاضا مشکل ساز خواهد بود.

کلوین وانگ، تحلیلگر ارشد بازار OANDA در ایمیلی اعلام کرد: کاهش ۵۰ میلیارد دلاری بانک مرکزی آمریکا احتمالا نشان دهنده ضعف در اقتصاد آمریکا خواهد بود و نگرانی های تقاضا برای نفت را افزایش خواهد داد.

یاپ جون رونگ، استراتژیست بازار IG در ایمیلی گفت: خوش بینی در بازار با انتشار داده های اقتصادی ضعیف تر چین در آخر هفته کاهش یافت و چشم انداز رشد پایین برای طولانی مدت در دومین اقتصاد بزرگ جهان تردیدها نسبت به تقاضای نفت را تقویت کرد.

رشد تولید صنعتی در چین، بزرگ ترین واردکننده نفت جهان، در ماه اوت به پنج ماه کاهش یافت، در حالی که فروش خرده فروشی و قیمت های جدید مسکن بیش از پیش ضعیف شد.

اوآندا وانگ گفت: ” همزمان با افزایش احتمال مارپیچ خطر تورمی در چین پس از کاهش تولید صنعتی و رشد فروش خرده فروشی در اوت، بازگشت فعلی در نفت خام WTI احتمالا با مقاومت کلیدی متوسط در ۷۲.۲۰ / ۷۳.۱۵ دلار در هر بشکه ناپایدار است.”

تولید پالایشگاه نفت نیز برای پنجمین ماه کاهش یافت زیرا تقاضای ناامید کننده سوخت و حاشیه ضعیف صادرات تولید را محدود کرد.

https://roydadnaft.ir/32946کپی شد!